Jump to content

Farlig å dra ut i båten

Sjøogvind

Recommended Posts

Mye som kan skje. Man kan gå på skjær, man kan kollidere med en annen båt, man kan havne i sjøen og drukne. Det kan oppstå brann, båteierens største mareritt. Man kan få tau eller fiskesnøre i propellen, med det resultat at man driver på land, og får ødelagt båten.

Kom gjerne med ande farer som er når man er i båt.

Redigert av Sjøogvind (see edit history)

Alt er farlig. Og noe av det farligste er å lese dagbladet :)

Selv synes jeg at et totalt risikofritt liv høres forferdelig kjedelig ut. Så jeg driver med jakt, motorsykkelkjøring, båt og andre skumle aktiviteter.

Så jeg sier som Max Manus - "det vil helst gå godt"

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Om det ikke er trolling, så minner det sterkt om skrivekløe fra en som kjeder seg. Og bare vent, i morgen drar jeg til gudsforlatte Bøfjorden på Nordmøre sammen med svigermor på 94 år på hennes landsted uten båt i en uke! Da kan det bli mye tompreik fra meg også! Jeg kommer til å kjede livet av meg i blæsten og regnet og langt fra sommertemperaturer.

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

For det første, dette er ikke ment som trolling

Hva det egentlig er ment som, kan man jo spørre seg.

Særlig båtrelatert er det i hvertfall ikke selv om ordet båt er nevnt i første innlegg. Deretter handler det mest om ... tja... ikke vet jeg.

Jeg blir absolutt ikke opphisset av innlegget, da jeg regner med at det forsvinner temmelig raskt. Jeg har til nå valgt å ikke kommentere for å forsøke tie ihjel et meningsløst tåpelig innlegg, men når du ber folk som kommenter tråden om å lese seg opp på trolling og ta sinnemestringskurs, bare beviser du at du kjeder deg enda mer enn meg litt ut på dagen.

Dette er en typisk OT-tråd som ikke har noe som helst å gjøre her annet enn å lage meningsløse diskusjoner og meningsløse ikkeeksisterende temaer.

Sånn... nå kan du be meg om å ta kurs også, så du har noe å drive med. Jeg logger av og tar en tur ut med båten i stedet.

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Hva det egentlig er ment som, kan man jo spørre seg.

Særlig båtrelatert er det i hvertfall ikke selv om ordet båt er nevnt i første innlegg. Deretter handler det mest om ... tja... ikke vet jeg.

En tråd om risiki forbundet med båtliv er båtrelatert, sånn er det bare. Hvilke brannsikringstiltak har du i din båt, f.eks.? Det hadde vært mye mer interessant å vite noe om enn Ph-verdien på magesyra di ...

Jeg har forøvrig bare to pulverapparater og har planer om å anskaffe Bonpet, en til motorrom og en til pentry.

Lurer også veldig på hvordan det er å henge langs ripa i sikkerhetslina mens båten seiler sin egen sjø i 8-9 kn.

Det var i hvert fall dekning med ICE modem sist gang jeg var forvist dit. Nå har jeg router fra ICE og håper jeg klarer meg uten ekstern antenne som med modemet. Går ikke det, blir det mange timer i bilen med routeren oppe på haugen med fri sikt til senderen på Reinsfjellet!

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...