hurdalmann Startet 29.Juni.2012 Del på Facebook Startet 29.Juni.2012 Har en 95 mod evinrude 115 hk som jeg kjøpte for noen år siden, Ktrboksen var ødelagt og måtte byttes i en ny, MEN den nye boksen og el sett hadde kontakter som ikke passer overenns med kontaktene på motoren, fikk vite at dette var pga evinrude hadde gått konkurs en gang på nittitallet? og ny produsent endret diverse.. Det var heldigvis mulig å få kjøpt en overgang som jeg nå har koblet opp, men jeg sitter igjen med en kontakt jeg ikke vet hvor skal inn på motoren. Det gamle ledningssettet jeg tok av hadde kun 2 kontakter mens det nye har 3, legger ved bilde.. Jeg er helt grønn når det gjelder å skru på motorer så svar jeg evt får må jeg "ha med teskje":) Sitér dette innlegget Link to post
Ankerdrammen Svart 29.Juni.2012 Del på Facebook Svart 29.Juni.2012 Det kan like gjerne være kontakt til instumentering.Motoren kan funke like bra med denne løs. Bare å prøve om den starter.Virker alt så er det bare å ha litt fett i hulla før du teiper den tett.. Sitér dette innlegget Link to post
hurdalmann Svart 3.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juli.2012 Hm den ble helt stille, det klikker ikke engang når jeg vrir om nøkkelen, har ladet batteriet så den skulle ikke være problm, Men skal powertilt knappene på siden av motoren virke uavhengig om man har koblet opp ny ktr boks? de virker heller ikke , klikker ikke i noe relee engang, Finnes det en sikring noen plass å sjekke? Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 3.Juli.2012 Del på Facebook Svart 3.Juli.2012 Det skal vel sitte en sikring på +ledingen som går fra tenningslås til startinnslaget. Den pleier å sitte i nærheten av innslaget på motoren. Har du sjekket at strømkablene er montert der de skal? Det kan også være noe feil med dødmannsknappen,for eksempel at den slutter strømmen isteden for å kutte. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.