Eureka Startet 29.Juni.2012 Link til dette innlegget Startet 29.Juni.2012 I forbindelse med at min far og mor skal krysse Stad i løpet av de nærmeste dagene og ta 5 uker båtferie sørover, oppdaget vi at det nå er slutt på eskorte med RS over Stad. Isteden blir det avholdt "skippermøte" ombord i RS i Ålesund fredager og søndager. Med første øyekast kan jeg ikke se noen opplysninger om årsakene til endringene på deres nettsider. Er dette noe som er endret over hele landet? Og er det noen som vet noe om årsakene til endringene? Jeg kan i og for seg forstå at det blir gjort endringer da det nok er svært kostbart å opprettholde disse eskortene. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 29.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2012 Så vidt jeg vet er eskortetjenesten lagt ned pga omtrent fraværende etterspørsel gjennom mange år. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 29.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2012 (redigert) Det koster penger å opprettholde denne tjenesten og jeg minnes mang en diskusjon her om hvor forferdelig dyrt medlemskapet i Redningsselskapet er... Skal en opprettholde en tjeneste så må den brukes, og en må betale for den... Redigert 29.Juni.2012 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Oceancraft 28 Svart 29.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2012 men var det slik før, at det kun var eskorte ved dårlig vær? Mener å huske noe sånt...for mange år siden. Sitér dette innlegget Link to post
liberty Svart 29.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2012 Det ser ut til at det er best og krysse stad søndags kveld. jeg er i Kristiansund og begynner og gå sørover i morgen og har tenkt meg en tur til Ona først. Og har tenkt og krysse stad søndag kveld så hvis de vil så kan de henge seg på runt Stad vi skal til Silda Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 29.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2012 men var det slik før, at det kun var eskorte ved dårlig vær? Mener å huske noe sånt...for mange år siden. Over Rakke var det slik at eskorte tjenesten gikk mandag, onsdag og fredag. Var det dårlig vær ble den innstilt. Den båten som hadde lavest marsjfart bestemte tempo. Nå som det blir merket indre lei over Rakke håper jeg fritidsbåtfolket følger samme rutine som RS: Blåser det mye så dropp det ! Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Eureka Svart 29.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2012 Liberty, jeg har sendt deg en IM. .....ser fram til at det blir skipstunnel... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.