Jump to content

Hva er prisantydning på en Mercury 2.5 EFI 280 HK 2006 modell?

Pils

Recommended Posts

Heisann alle båtelskere! :-)

Har nå nylig kjøpt meg en Tintorera Nordkapp 610. En meget pen og romslig båt med fantastiske sjøegenskaper. Det eneste som er problemet er at båten ikke har en "partner"...

Har sett på en Mercury 2,5 EFI 280 HK Racing i det siste. Motoren har gått 0 timer og en er 2006 modell. Den ble importert fra USA helt ny, altså i 2006. Motoren har aldri stått på en båt, og har bare vært startet på bukk.

Han jeg har snakket med har satt en pris på 110.000,- og går ikke lavere enn det.

Mitt spørsmål er om det er noen som sitter med litt kunnskap om disse motorene, og som kan svare meg på om motoren er verdt dette? Har fått oppgitt av selger at det er en knallkjøp og at jeg ikke vil angre, men det er vel slik alle selgere opptrer? :-)

Jeg er også ny på dette flotte båtforumet, og har fått beskjed av flere venner om å stille spørsmålet mitt her da det visstnok er mange båtkyndige mennesker her!

På forhånd, takk for svar!

Har du sjekket tilsvarende brukte motorer på finn.no?

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

@andersb

Hei! Ble aldri noe av at jeg kjøpte meg en 2,5 EFI Racing, da jeg fikk negativ respons på den av Marina AS her i byn. Har heller skaffet meg en Mercury Optimax XS 250 3.0 Racing 2010 modell og angrer ikke i det hele tatt på at jeg kjøpte den. Beste motoren jeg har hatt på lenge. Gir god fart, god akselerasjon, drar godt og gjør at båten ligger godt på vannet. Det skal også sies at det ikke blir en dårligere opplevelse med en Cleaver 28" propell. Jeg klarer 76,8 knop på en Tintorera Nordkapp 610. :)

Takk for svar!

Knallmorro! bra tall uten tvil det, optimax XS modellene har "rykte" på seg å gi endel mere HK, enn motorkåpa avslører også :)

forbrukt, støy, levetid osv, er uendelig mye bedre på den du valgte, og jeg tror ikke du hadde fått det til å gå noe forterep å 2.5efi'en.

I tilegg lader jo optimaxen din, noe som er gjennomgående problem på "gamle" 2.5efi at de ikke gjør, ikke at båten din har kjøleskap osv, men de sliter med å dra bensinpumpe/lanterner...

Ikke så mange i nærheten som klarer henge på vel når du runder 60-70 ;)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...