JRK Startet 29.Juni.2012 Del på Facebook Startet 29.Juni.2012 Har en bror som har en magnum med en 1,7 Mercruiser (Tror det er rett betegnelse) Motorene strer let går let på tomgang og let på full pådrag. Men det tar tid å komme i gang. Om den rusler på 2000 omdreininger og en gir fult på drag så tar det alt fra 20 - 40 sekund før motoren begynner å ruse opp. Er det noen som har forslag om hva som kan være feil? Sitér dette innlegget Link to post
Explorer Svart 30.Juni.2012 Del på Facebook Svart 30.Juni.2012 Sjekk turbotrykk, Det har en tendens til å ruste på setet til wastegate ventilen som gjør at denne ikke holder tett og du vil ikke få skikkelig turbotrykk. Regner med at alt av fuelfiltre er byttet. Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 30.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juni.2012 Takk for svar. Motoren var på ordinær service hos et anerkjent verksted i høst så all filtere skal være byttet. Men i og med at den henger ved 2000 omdreininger, har turboen noen virkning da? Sitér dette innlegget Link to post
gjeldfri Svart 30.Juni.2012 Del på Facebook Svart 30.Juni.2012 Ikke kjør med motoren før du har sjeka alt! Og at den har hatt service er ingen garanti. Finn noen du vet kan denne motoren, og som ikke slurver. Dette kan fort bli fyrt. Søk her på BP, så ser du hva jeg mener. Sitér dette innlegget Link to post
Mox1 Svart 30.Juni.2012 Del på Facebook Svart 30.Juni.2012 (redigert) Gjelder dette også første gangen dere tar båten i plan for dagen eller er det bare ved gjennomvarm motor? Har samme på min 1.7 TDI... Hvis jeg kjører lenge (30 min eller mer) og stopper en stund slik at temperaturen i motorkassen blir varm, bruker jeg en stund på å få opp turtallet pga varm innsugsluft. Redigert 30.Juni.2012 av Mox1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 1.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Juli.2012 Takker for svar. Båten har allerede fått verkstedtime så den blir nok ikke brukt. Men det hadd jo vært morro å finne ut av det selv vha båtplassen Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 2.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juli.2012 Hei, Ingen flere forslag? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 2.Juli.2012 Del på Facebook Svart 2.Juli.2012 tett dieselfiltre? lekkasje på luft til turbo? tett luftfilter? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.