Knop&stikk Startet 30.Juni.2012 Link til dette innlegget Startet 30.Juni.2012 Jeg har kjøpt en mercury 30 hk 99 mod - er båtsesongen ødelagt? Jeg skulle testkjøre denne etter kjøp, da oppdaget jeg i etterkant at en grå veske hadde rent fra propellen og ned på bakken (rundt en spiseskje). Jeg tok av propell og en skive bak propellen. Der kunne jeg se at det piplet ut grå gearolje rundt akslingen. Videre så jeg at det var rust som kunne pirkes ut rundt akslingen, kan se ut som det har vært en metalltettningmekanisme der. Jeg bestemte meg for å drenere ut gearoljen. - jeg åpnet opp nederste skrue, det kom ikke vann eller noe slikt, men gråmelket gearolje. Det var kanskje 2.5 dl skal være nesten 5 dl. Jeg fikk råd om å skjekke kast i akslingen, åjoda, det var litt kast. Jeg skjønner jo at dette må ordnes opp i for ikke å skjære motoren. Men hva vil det koste? Hva kan det trolig være som må skiftes? -er det trolig kast kun på grunn av rusten jeg fant rundt akslingen (simmering)? - Eller er akslingen skjev? Det er en bøy i propellen på 1 cm, så motoren har vært nedi ser det ut som. -men hvis den har vært nedi, kan akslingen, og det som er koblet på akslingen som går opp i stammen være skjevt? Noen som har noen forslag/løsninger på dette problemet, evnt brukte deler som kan passe? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.