Double Weber Startet 1.Juli.2012 Link til dette innlegget Startet 1.Juli.2012 Jeg prøver meg med en ny tråd med en mer forklarende tittel. Jeg har en colibri 15 med en 40hk Johnson 1995 som plutselig ikke vil i revers. Demonterte girvaier og prøvde å se etter noe galt. Jeg får presset hendelen bakover, men ikke langt nok. Etter mye frem og tilbake så ville den plutselig ikke i forover, men da virket reversen. Så var det tilbake til at reversen ikke fungerte igjen. Når jeg kjørte den bort til slippen fungerte begge girene. Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
Double Weber Svart 1.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2012 Har prøvd å vri på propellen. Det utgjør ingen forskjell. Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
Double Weber Svart 1.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2012 Har nå tatt av girhuset og det var fast girstang. Måtte løsne den oppe i motoren. Skrudde av dekselet rundt motoren for å komme til. Og ja, det var 3/8 pipe som passet ;) Jeg har prøvd å dra opp og ned på giret og det virket som reversen(oppover) ikke er helt god. Får ikke det samme kontante "klikket" som når jeg dytter den nedover. Den siger liksom bare opp for så å sige ned igjen av seg selv. Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
Double Weber Svart 1.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2012 Er det noens om kjenner til disse girkassene og kan gi meg et tips til hva det kan dreie seg om? Denne båten skal brukes av søstrene mine og det er jeg som har funnet den og rigget den. Føler litt ansvar. Litt typisk at motoren skal svikte nå. Rett i starten av sesongen på hytta. Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
Bernt Svart 1.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2012 Feilen ligger nok nede i gearet , er olja grå eller full av metall spon ? Jeg tenker ikke på vann grå men metall grå. Sitér dette innlegget Link to post
Double Weber Svart 1.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2012 Tappet den ut nå og den var ganske metallspon mørkegrå. Først kom det litt vann, så kom guffa. Skiftet den olja i vår. Kan ikke huske den var sånn da. Dette ser dyrt ut...? Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
Double Weber Svart 1.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2012 Den olja som kommer til slutt er "olje-farget". Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
Double Weber Svart 1.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2012 Det sitter en hvit plast-pakning/o-ring rundt den nederste skruen, men ingen pakning på den øverste. Der kan vel lekkasjen være? Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
Double Weber Svart 1.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2012 Motoren har vært brukt svært lite da jeg ikke har hatt propell som passer. Den har kanskje vært kjørt en time til sammen over et par måneder. Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
Double Weber Svart 1.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2012 Hva snakker vi om av kostnader hvis et verksted skal fikse dette for meg? Jeg er i Vinje i telemark og jobber for tiden, så jeg har ikke tid til å gjøre det selv. Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.