Jump to content

Nye goldfish 50

andersb

Recommended Posts

Den er kanskje ment for velstående greske arkitekter og designere :wink:

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Folk som liker design, liker fart, og trenger ikke trenger en flybridge båt eller lignende med 5 soverom. I utlandet er det også ett marked for "tendere" i denne størrelsen, men da bør man jo ha litt størrelse på hovedbåten.

Er vel en direkte konkurent til windy 52 dubois, men til halve prisen, også går den mye fortere med mindre maskin, forbruk per nautisk mil skulle jeg vel tro dette blir en vinner også.

Jeg kunne uten tvil tenke meg en, og på noen års perspektiv er det realistisk, man kan jo være en familie på tur i den med barn, eller annet vennepar, det er jo trossalt 2 fine lugarer og endel inneplass, samt alt av "fasiliteter".

Har sett litt mer på bildene, og kanskje denne kan gi begrepet hagebåt en ny betydning?

Tror absolutt det ville vært mulig å anlagt en liten hage/gressplen på fordekket

Eneste båtene, eller kanskje riktigere skipene, som jeg kjenner til med gressplen ombord er skipene til Celebrity Cruises og den såkalte Solstice-klassen;

http://www.celebritycruises.com/explore/ships/detail.do?shipCode=SL

Føltes litt uvirkelig å spille botcha midtveis over Atlanterhavet som jeg hadde gleden av å gjøre for tre år siden!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Jeg vet dette er som å banne i kjerka, men kan det virkelig være slik at det faktisk ikke er vi nordmenn som vet best hvilke båter som selger...???

Jeg har ikke peiling, men ser at de to leverandørene som kanskje lager de mest unorske båtene her på berget, Goldfish og Hydrolift, fremdeles lever mens stort sett alle de andre norske som leverer "godkjente" båter sett med norske øyne nå er konkurs.

Ute i den store verden må vi nok konstatere at norske båter er "nisje". Hadde jeg bodd på den franske riviera'n ville nok ikke Viksund stå øverst på ønskelisten.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...