EivindOla Startet 2.Juli.2012 Link til dette innlegget Startet 2.Juli.2012 Skal forhåpentligvis hente en Diana 19 i Farsund på lørdag, og bruke lørdag og søndag på turen til Stavanger. Ser at det er meldt opp til 9m/s vind fra øst i Farsund på lørdag.. Resten av turen er det mindre vind (3-4 m/s). For dere som er kjent i farvannet; bør turen utsettes? Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 2.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2012 (redigert) østlig vind er fralandsvind så holder du deg nærme land kan nok det gå greit men ikke for nærme hvis du ikke har gode navigasjonshjelpemidler +++ vest og helst en vhf i nøden Redigert 2.Juli.2012 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Møkkalasset Svart 2.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2012 Hvis det er en bruktbåt du har kjøpt så sjekk den skikkelig. Ta minst en times kjøretur lokalt før du legger utpå. Du bør være trygg på at motoren tåler belastning over tid. Uten å skulle beskylde selger for noe som helst, så er det ofte noen "luner" på båter som selges... Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 2.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2012 Hadde jeg vært deg ville jeg heller hentet båten vha bil/tilhenger. Området du skal ferdes i er ikke akkurat det beste å gjøre seg kjent med ny båt. Sitér dette innlegget Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
EivindOla Svart 2.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2012 Har med en godt båtvant kar, vhf, vester, kart og gps. Båten har jeg sett på i ca 20minutt, men planen er å ta en liten testtur først ja. Litt usikker likevel da jeg har hørt litt av hvert om forholdene rundt Lista... :/ Sitér dette innlegget Link to post
EivindOla Svart 2.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2012 Hadde jeg vært deg ville jeg heller hentet båten vha bil/tilhenger. Området du skal ferdes i er ikke akkurat det beste å gjøre seg kjent med ny båt. Det har du helt sikkert rett i! Det jeg lurer på er om 9m/s vind er for mye for en slik båt i det farvannet..?! Sitér dette innlegget Link to post
JGH Svart 2.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2012 9m/s går sikkert bra det, OM den kommer fra rett retning, men det kan bli ganske bra med sjø ved Lista og over Jæren. Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
Framtia Svart 2.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2012 Har aldri passert der med liten båt, men det er et område med en god del strøm og ikke så veldig dypt. Meldes det 9 m/s må en være forberedt på at vinden kortvarig godt kan være 15 m/s. Så det kan være en god del sjø der vil jeg anta. Vinden har forøvrig en tendens til å blåse langs kystlinjen, så det er ikke sikkert det er så greit å gå langt inne. Sitér dette innlegget Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Bernt79 Svart 2.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2012 Ta trekket så slipper du lista. Så er det blåbær til egersund. Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 2.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2012 Vent på bedre vær, dreier vinden SØ er h.. løs ved Lista Sitér dette innlegget Link to post
boati Svart 2.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2012 Var nettopp på tur i 4ms skudenes, ca 1 mtr bølger, så vinden der og da er ikke alltid dt avgjørende. Bølgene bygger seg jo opp over tid heter det, men det kan sikkert andre mer om enn meg. Sitér dette innlegget Link to post
EivindOla Svart 2.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2012 Ta trekket så slipper du lista. Så er det blåbær til egersund. Hvor er det, og hva koster det? Sitér dette innlegget Link to post
EivindOla Svart 2.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2012 Ok. Fant litt info mo trekket, og det seiler opp som et klart førstevalg dersom det er i drift! :) Noen som vet? Sitér dette innlegget Link to post
Viksund 830 Svart 2.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2012 Trekket er i drift, men ring og avtal tid slik at du slipper å vente, jeg sender deg en IM med navn og nr til kontaktpersonen. Men jeg det er laaannnngggtttt rundt jæren hvis du ikke har vær og vind på din side.... På den andre side så traff jeg to karer som kom inn til SIgersvold og ville ta trekket over til Farsund. Jeg synes de var godt kledd for en tur over fjorden, men de kom fra Sunnmøre(!?) i en 20 fots skjærgårdsjeep. Turen hadde visst godt bra, frem til utenfor Egersund. Der hadde de fått en brottsjø inn i båten og ville derfor ikke gå rundt Lista. Det meste går fint hvis man har tid nok.....og har respekt for vær og vind. Sitér dette innlegget Link to post
EivindOla Svart 5.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2012 Da ser det ut til at jeg fikk ordna meg bil med henger likevel! Det er nok det beste. Takk for gode svar! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.