Jump to content

Perforert, tynn skai for taktrekk.. Hvor?

btor

Recommended Posts

Hei,

I begge mine tidligere snekker har takplatene (4mm x-finér) vært trukket med en tynt skai lignende trekk med små huller i. Muligens har det vært et tynt lag med skumgummi på innsiden, men både trekk og evt. skumgummi er tynnere og lettere enn skrogtrekk.

Har søkt forgjeves etter noe lignende i båtsjappene på nett (maritim, bestmarin, seagtronic, marineshop etc) uten å finne noe lignende.

Da er siste (og ofte beste) utvei å spørre her :-)

Takk for tips

hilsen Tor

Her er ihvertfall et bilde av duken jeg er på jakt etter. Det ser ut til å ha vært et veldig tynt skumbelegg på innsiden, men det er smuldret bort nå... Takplatene er altså 5-6mm kryssfinér som er ´pakket inn´i dette trekket. Perforeringen skal visstnok gjøre at evt fuktighet fordamper lettere....

taktrekk.jpg

Noen som har vært borti noe lignende og har tips om leverandør(er)?

Jeg sydde et nytt biltak av slik skai foren del år siden! Som du sier så har den et par mm skum på baksiden. Et he...... å sy i på grunn av skumplasten, men taket ble lekkert det! Jeg kjøpte mitt hos Tøgersen i Haugesund, et firma som selger møbelstoff og skumgummi etc. Selges sikkert også av tilsvarende butikker i andre byer. Jeg kan ikke huske å ha sett dette i båt før, men hvorfor ikke? Som du sier så er det sikkert greit å la platene puste litt...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...