btor Startet 2.Juli.2012 Del på Facebook Startet 2.Juli.2012 Hei, I begge mine tidligere snekker har takplatene (4mm x-finér) vært trukket med en tynt skai lignende trekk med små huller i. Muligens har det vært et tynt lag med skumgummi på innsiden, men både trekk og evt. skumgummi er tynnere og lettere enn skrogtrekk. Har søkt forgjeves etter noe lignende i båtsjappene på nett (maritim, bestmarin, seagtronic, marineshop etc) uten å finne noe lignende. Da er siste (og ofte beste) utvei å spørre her :-) Takk for tips hilsen Tor Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 2.Juli.2012 Del på Facebook Svart 2.Juli.2012 Bilder så vi skjønner hva vi skal se etter............ Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
M/S Bastard Svart 2.Juli.2012 Del på Facebook Svart 2.Juli.2012 Var det ikke slike trekk i biltak også for noen år siden? Ville hørt med noen som innreder bil, prøv karosseri nord Sitér dette innlegget Link to post
btor Svart 3.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juli.2012 Her er ihvertfall et bilde av duken jeg er på jakt etter. Det ser ut til å ha vært et veldig tynt skumbelegg på innsiden, men det er smuldret bort nå... Takplatene er altså 5-6mm kryssfinér som er ´pakket inn´i dette trekket. Perforeringen skal visstnok gjøre at evt fuktighet fordamper lettere.... Noen som har vært borti noe lignende og har tips om leverandør(er)? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 3.Juli.2012 Del på Facebook Svart 3.Juli.2012 Jeg sydde et nytt biltak av slik skai foren del år siden! Som du sier så har den et par mm skum på baksiden. Et he...... å sy i på grunn av skumplasten, men taket ble lekkert det! Jeg kjøpte mitt hos Tøgersen i Haugesund, et firma som selger møbelstoff og skumgummi etc. Selges sikkert også av tilsvarende butikker i andre byer. Jeg kan ikke huske å ha sett dette i båt før, men hvorfor ikke? Som du sier så er det sikkert greit å la platene puste litt... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Sigurd Svart 3.Juli.2012 Del på Facebook Svart 3.Juli.2012 Mange Grand Banks har samme type trekk. Sjekk direkte med GB eller representant i Stathelle. Sitér dette innlegget Link to post
Bj.Terje Svart 3.Juli.2012 Del på Facebook Svart 3.Juli.2012 Firmaet Hans A Tøgersen as i Haugesund har godt utvalg i skott kledningen , møbelstoffer og Skai. Godt mulig at de har dette Inne nå, de hadde det i alle fall før. Ta en telefon og hør med de, tlf. 52726161. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.