Jump to content

Er noen båteiere like egoistiske som bileiere?

Sjøogvind

Recommended Posts

Det er nok mange som både mener og tror at de med store fine båter ofte ser litt ned på oss som har mere beskjedne farkoster. Meg selv iberegnet. Skal ikke nekte for at jeg hadde litt blanda følelser for å møte "skibsrederene" på Østfoldtreffet. Er dette folk med nesa i sky, ler dem av vår båt?, er de missfornøyd med alt?, holder de seg for seg selv?, drikker de bare cognaq?, etc etc. Men når de hopper ombord i din beskjedne skute og takker ja til en "strømstad-pils" og begynner å gi deg råd om din 35 år gamle båtmotor, tar en øl sammen med deg, viser deg rundt i sin millionklassebåt, forteller sin historie fra samme båttype som du har, forsvinner den gamle illusjonen raskt. De aller fleste er faktisk utrolig koselige mennesker. Vet ikke hvor mange båter både med og uten tak-terasser jeg ble invitert oppi, men det var mange. Dessverre rakk jeg ikke å besøke noen, bortsett fra et lite komitè-møte ombord hos "Ella" på torsdag kveld. Men maken til hyggelige mennesker skal man lete lenge etter. Så i løpet av helgen mange tilfeller hvor "biliigbåt-eierene" satt ombord i de store fine båtene, og "millionbåt-eierene" satt ombord i "billigbåtene".

Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017

Må bare si meg 100% enig med Pettern.

Makan til positiv gjeng som Østfoldtreff-gjengen må man lete lenge etter!

Fattern har tydeligvis rett i at båtfolk generelt sett er trivelige folk :cheers:

Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk

Mazda 929Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...