Jump to content

Aq 151 dør ut ved gasspådrag


MsWergeland

Recommended Posts

Hei. Hjelper en kompis med båten, holder meg som regel til bil så tenkte dette skulle være en smal sak...

 

Har lest en del om disse motorene i forumet og kommet fram til en del ting jeg skal sjekke, men symptomene er ikke helt de samme så tenkte å fiske litt med denne tråden :)

 

Han hadde problemer i fjor sommer med at den fusket. Sendte den inn på verksted i sandefjord, som sendte forgasserne videre til en ekspert som overhalte. Da gikk den helt fint hjem. Gikk en stund og ble som før de sendte den til rep. Nå så går den fint på tomgang helt til du begynner å gi gass. Da synker turtallet, går ujevnt og stopper.

Kikket på den i dag, og måtte justere tenninga for å få den til å starte. Da gikk den fint på tomgang, ellers det samme.

Flommer bensin til gasserne så det skulle ikke være noe problem. Jeg koblet på en gammel strobelampe, og leste av ca 30 gr fortenning på tomgang. Dette leste jeg om i forumet og kan si meg enig i at kan være sentrifugalregulatoren som henger. Men er dette nok til at den oppfører seg sånn? Prøvde å stille tenninga til ca 10 gr, men da jeg kom til ca 22 gr så gikk den dårlig så justerte tilbake. Men hvis jeg får regulatoren til å gå, vil den gå fint på 10 gr fortenning da? Er det noe annet som kan være galt eller som jeg burde sjekke i neste omgang? noen som har hatt samme problem eller har noen forslag? Kan det ha skjedd noe med gasserne, eller var det tilfeldig at den ble bedre etter overhaling? varte jo ikke akkurat lenge før den begynte å gå dårlig igjen... Klar for å få den på vannet nå :)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...