littmild Startet 3.Juli.2012 Del på Facebook Startet 3.Juli.2012 Hei, har irritert meg lenge nok over furlex-en som bare henger der uten å være i bruk(og jeg vil ikke tilpasse fokka til rullesystemet fordi jeg vil ha den som ekstraseil ved mye vind med mulighet til å binde den på utenpå sammenrullet genoa). Skal nedover til Sverige og Danmark snart, være vekk en 3-ukers tid, og har sendt mail til Boding Segel, da jeg tenkte det kunne vært greit å bestille fra dem, og så dra innom og få hjelp med montering/være sikker på at det passer. Tilbudet jeg fikk fra dem var: Rullgenua Dacron, crosscut Rullgenua i Dacron, med crosscut skärning Yta: ca 20,5 m2 Duk: Dacron 340/m2 Inkl. bukkompensator, tell-tales, trimlina i akter- och underlik, fastsytt UV-skydd Info: Seglet anpassas för rullsystem monterat ovan däck. SOMMARPRIS: 10 700 SEK ink UV-skydd Høres dette ut som en grei pris? Til denne båten har jeg skjønt det er vanskelig å få tak i gode brukte seil, fordi de fleste med båter i samme kategori seiler til seilene går i stykker, så må vel bli nye seil uansett. Er det noen som vet om billigere og greie alternativer, eller har tips til andre jeg kan kontakte? (Har kontaktet noen fler, men boding er de eneste som har tatt seg tid til å svare, forøvrig med et veldig hyggelig og informativt svar) Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
Kristian_H Svart 3.Juli.2012 Del på Facebook Svart 3.Juli.2012 sjekk med 59 norseil, de har vært garantert billigst når jeg har sjekket. Link: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=35212829 Det beste er å ringe da han aldri har svart meg ordentlig på mail, men få et skriftlig tilbud. Ellers har Elvstrøm kommet med en ny linje med billige seil som heter Breeze, de ernok også ganske billige. Link: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=35499317 Sitér dette innlegget Link to post
quantumduck Svart 3.Juli.2012 Del på Facebook Svart 3.Juli.2012 (redigert) Breeze er billige dacronseil sydd i Polen. Prisen er lav fordi kunden må måle selv, og det er få/ingen variasjonsmuligheter og tilpasninger å velge mellom. Det kan være verdt å sjekke om North har en tilsvarende serie. Men jeg vil jo kanskje tro at Boding - som ikke er noe særlig konkurransedyktig på regattaseil - vil være rimeligere uansett, for et eller annet må de jo leve av. Har kjøpt turseil av UK Halsey flere ganger, bla. kan de levere billige seil sydd i Thailand. UK er heller ikke veldig fremme på regattaseil, så de må passe på å være konkurransedyktige i tur-segmentet. De leverer i tide og jeg har vært fornøyd med service. Edit: En ting til: Dette er feil tidspunkt å bestille seil, vent til august eller senere, m. levering til vinter/vår så får du en bedre pris. Redigert 3.Juli.2012 av quantumduck (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.