Jump to content

Erfaring med elektronisk loggbok?

lemop

Recommended Posts

Hei, er ute etter en elektronisk loggbok som jeg kan bruke både på min Android telefon og iPad, men finner ingen som går på begge.

Er det noen her som kjenner til noe?

Havprat finnes kanskje bare til iPhone, da jeg ikke får den opp på ipaden?

Ønsker å registrere hvor langt jeg har kjørt, en kort kommentar om hva jeg gjorde, muligens at den har trackingfunksjon.

Noen tips?

Mvh.

Steinar

Jeg bruker Navionics. Tracker hele turen, når jeg er fremme tar jeg et bilde av skjermen. Lagrer bilde i ei mappe på dropbox med filnavn dato - distanse - kort kommentar.

Synes dette fungerer utmerket! Tar jeg bilder blir disse importert i ei mappe som jeg lett finner tilbake til basert på filnavnet på loggen. Enkelt og greit. Dropbox synkroniseres hele tiden mellom pcen / mobilen / nettbrettet alle veier.

Christian Rikardson

Hjemmesiden min

Man kan også bruke Endomondo, gir mye kjekk info om f.eks fart underveis. Man kan legge til kommentarer og det kan også brukes på joggeturer, turer i marka osv. Her er f.eks en av mine seilaser (prøv å flytt markøren på grafen på kartet...)

Kan f.eks deles på facebook, f.eks i en egen lukket gruppe som man har for sine båtturer (edit: har ikke funnet noen enkel måte å gjøre dette på). Eller bare ha det i historikken hos Endomondo som man har tilgang til via PC, mobil eller nettbrett.

Framtia på AIS

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Bruker Endomondo på turer på land ja, er veldig bra til det. :smiley:

Testet i går med Navionics, sendte det så til min gmail konto, der jeg opprettet en Etikett (mappe) med Båtlogg.

Syns selv det kan bli veldig bra, legger ved en liten printscreen hvis andre er ute etter noe lignende:

oversikt.jpg

logg.jpg

kart.jpg

Takk for hjelpen :)

Steinar

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...