Thunderbolt Startet 3.Juli.2012 Del på Facebook Startet 3.Juli.2012 Som tittelen lurer på, hva virker best på disse varmerene? Sitér dette innlegget Link to post
jonn Svart 3.Juli.2012 Del på Facebook Svart 3.Juli.2012 Hei, Det som vi må vite er hvilken varme du har, type? Sitér dette innlegget Link to post
Thunderbolt Svart 3.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juli.2012 Hei, jeg har en Wallas 2400.. Sitér dette innlegget Link to post
m/s draugen Svart 3.Juli.2012 Del på Facebook Svart 3.Juli.2012 shell fritidsparafin er helt ok. Sitér dette innlegget Link to post
Bj.Terje Svart 3.Juli.2012 Del på Facebook Svart 3.Juli.2012 Kan det samme brukes på en Wallas 1800 ? Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 3.Juli.2012 Del på Facebook Svart 3.Juli.2012 Ja, på alle parafinbrennere. Har en Corona parafinovn som kun har gått på Shell fritidsparafin siden 2004, og har ennu ikke hatt service på den. Sitér dette innlegget Link to post
Goodwill Svart 6.Juli.2012 Del på Facebook Svart 6.Juli.2012 I båten min sitter det en Volvo varmer av eldre dato som bruker lampeolje. Syns den varmer dårlig... Kan denne også gå på fritidsparafin, eller er det bare lampeolje som duger? Sitér dette innlegget Link to post
Arild81 Svart 7.Juli.2012 Del på Facebook Svart 7.Juli.2012 I båten min sitter det en Volvo varmer av eldre dato som bruker lampeolje. Syns den varmer dårlig... Kan denne også gå på fritidsparafin, eller er det bare lampeolje som duger? Jeg har en Thermo marin som er nokså lik volvoflyg motor. Bruker Lysfotogen fra Jula. Koster litt, men brenner veldig fint på det. Men finnes sikkert noe som er rimeligere og vel så greit. Sitér dette innlegget Link to post
Jonas Svart 7.Juli.2012 Del på Facebook Svart 7.Juli.2012 (redigert) Noen som virkelig har greie på dette sier at lampeolje bør kun brukes til lys (lampe), som navnet også nesten tilsier. Soter mer og krever mer vedlikehold enn fritidsparafin ol. i varmere og kokeapparater. Men hva som er riktig, kommer kanskje frem i denne tråden? Redigert 7.Juli.2012 av Jonas (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 8.Juli.2012 Del på Facebook Svart 8.Juli.2012 Alle Ardic, Thermo, Thermic, Wallas varmere brenner best på Fritidsparafin. Mindre voks enn Lampeolje, bedre varmeverdi, færre pumpeproblemer Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Goodwill Svart 31.Juli.2012 Del på Facebook Svart 31.Juli.2012 Alle Ardic, Thermo, Thermic, Wallas varmere brenner best på Fritidsparafin. Mindre voks enn Lampeolje, bedre varmeverdi, færre pumpeproblemer Men denne Volvovarmeren som bruker lampeolje, kjenner du den? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.