Petter-s Startet 3.Juli.2012 Link til dette innlegget Startet 3.Juli.2012 Hei. Har nettop kjøpt meg en båt som har vært under vann. Så nå holder jeg på å bytter alt det eletriske og kobler opp. Men ser ut som bryteren / styreboksen til trimflapsene har tatt kveld . Tror det er denne bryteren jeg har : Koblingsboksen ser noe lik ut, men jeg har ikke den oransje ledningen. Det jeg lurer på om jeg kan tvangskjøre motorene på et vis ? Tåler di 12volt direkte på? Di står ikke i lik stilling nå og ville gjerne hatt di til å stått likt frem til jeg fikk tak i nytt bryter sett. Sitér dette innlegget Link to post
Petter-s Svart 4.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2012 ingen som vet noe ang disse motorene ? skulle gjerne visst om bryter greiene sender ut 12v slik at jeg kunne satt strøm på dem fått begge i lik stilling midlertidlig Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 4.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2012 Jeg mener de funker på 12V, legg merke til ordet mener. Mine satt fast og de røsket seg løs med 12 v direkte på (strømbegrensing i kontrollboksen) Om du svir de, aner jeg ikke.. Dessverre mvh Bavaria32sport ps Hvis jeg rekker skal jeg måle etterpå, skal ut i båten Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Windy37GM Svart 4.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2012 Måler 12 volt over pinnene når jeg trimmer. Mvh Bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Petter-s Svart 4.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2012 Kjempe greier at du tok deg bryet med å måle :-) Er det Lenco du også har ? Isåfall har jeg fått svar på det jeg lurte :-D Tusen takk =) Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 4.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2012 Lenco, ja. Begge er byttet, båten er 2004 modell. De satte seg iløpet av vinteren :-( Mvh Bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Zach Svart 4.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2012 Da "lønner deg seg" kanskje å kjøre trimflapsene om vinteren når båten ellers ikke er i bruk? Min ligger ute hele året, men brukes bare i sommerhalvåret. Har ikke tenkt på dette før, men kanskje en god ide. Sitér dette innlegget Link to post
Petter-s Svart 4.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2012 kjedlige greier. håper ikke mine har satt seg. båten har vært på land i 3 år. så er vell stor fare for det.. Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 4.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2012 Det er sen strømbegrenser o Lenco elektronikken. Når jeg satte 12V rett på så røsket den seg løs og gikk fint. men jeg turde ikke å ha den, men byttet. Ny kostet 1800 eller deromkring. Løft i krana midt i ferien osv.. nei takk Lett å skifte da, fikk hjelpt av husets 10 åring. Tok 15 min. mvh bavarai32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Petter-s Svart 5.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2012 tusen takk for bra svar bavarai32sport :) satt strøm på dem å fekk satt di i lik stilling Sitér dette innlegget Link to post
ChrPus Svart 5.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2015 Litt gammelt innlegg, men jeg prøver fordet :) Mine lenco sitter også, jeg har lest før at det bare er å sette dem rett på batteriet, men da gnistra det så jeg turte ikke mer å tok dem av. Det er svart og en hvit ledning, regner med at det er samma hva som er pluss eller minus, det bestemmer vel bare om den skal gå opp eller ned? Eller er jeg helt på tur nå? Sitér dette innlegget Christian P. Rohde Link to post
3rik Svart 5.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2015 (redigert) Det er riktig, inn og ut.. De trekker mye strøm så det gnistrer nok bra om du tar lederen rett på batteri. Ta en sikring i mellom så slipper du å ødelegge batteri, dersom aktuatoren har en kortslutning. Mener jeg satt inn en 30A sikring på mine. Tror de trekker 10-15A, men det er tatt fra dårlig husk Redigert 5.Mars.2015 av eriklepe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ChrPus Svart 6.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2015 Da prøver jeg det :D Sitér dette innlegget Christian P. Rohde Link to post
ChrPus Svart 7.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2015 Det var jo dårlig resultat. Prøvde først med 20a den røyk etter et sekund, satte deretter i en 40. Den holdt men ingen reaksjon på motorene :( er dem kapot? Eller er det fortsatt håp? :) tenkte å demontere dem å åpne de, men er det noe vits i? Sitér dette innlegget Christian P. Rohde Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.