Havfruen Startet 4.Juli.2012 Del på Facebook Startet 4.Juli.2012 Hei. Da har vi fått oss båt, endelig! Og det blir båt sånn ca hver helg for vår del denne og sommerene fremover. I den forbindelse ville det vært veldig morsomt å få høre hvor det er fint å dra med barn på helgeturer, og kanskje tilogmed treffe noen andre familier med småttinger, så det blir selskap for både store og små. Vi har 2 barn, jente født november 09 og gutt født okt 11. Og vi er selv 2 koselige personer på hhv 26 og 27 år. Hittil er vi godt kjent med sandspollen da jeg selv har vært der fra jeg var liten, men det er greit å vite andre steder og kanskje andre steder godt tilrettelagt eller hvor det ofte kommer mange barn. Vi kommer til å kjøre ut fra snarøya/sandvika/skøyen/bygdøy området (Ikke helt spikret hvor vi skal ha båten ennå, hehe) Sitér dette innlegget Jeg har ikke alltid rett, men jeg tar aldri feil. Link to post
Fusebox Svart 4.Juli.2012 Del på Facebook Svart 4.Juli.2012 Siden du er kjent med Sandspollen, så er du kanskje også kjent med Dragsund ? Vi er ofte der, og barna finner alltid noen å leke med. Populært sted, med mange hyggelige mennesker. Brygga er komfortabel, men kanskje noe mer for voksne, mens vi synes nok at "bergveggen"/stranda er mer befolket av barn.. uten at jeg vil skrive under på forskjellen :-) Sitér dette innlegget Link to post
Indy Svart 4.Juli.2012 Del på Facebook Svart 4.Juli.2012 Hei og velkommen til forumet! Og gratulerer med ny båt! Så flott ut den - ikke mange sånne i Oslofjorden. Vi har større barn (12 og 9) nå, men noen av våre favoritter er: Gjestehavner: Steilene - fint å fiske både krabber og fisk, bade (liten strand også) Oscarsborg - også fint å fiske, ikke så fint å bade, men spennende sted for barn. Holmsbu - stor, fin gjestehavn, koselig havnemiljø, flere gode restauranter. Østre Bolærne - utmerket krabbefiske, stort og spennende å gå tur, følelsen av å være langt fra byen. Stor kiosk, og restaurant/bar. Tønsberg - bymiljø rett ved båten, men likevel rolig familiehavn om kvelden. Masse restauranter og tilbud, fin lekeplass rett ved gjestehavna. Havna på Tjøme - fint krabbefiske på brygga, restaurant og bar, minigolf, innendørs badebasseng. Og alltid plass. Verdens Ende - spennende havn ytterst i havgapet, men kanskje ikke veldig småbarnsvennlig. Dyr og dårlig restaurant (terningkast 1 i VG). Stavern - koselig by. Nevlunghavn - enda koseligere. Badestrand 1 km fra havna. Mye god mat. Skjærhalden - stor gjestehavn, livlig havnemiljø i sommerhelgene. Bra krabbefiske, akvarium på brygga, barneforestilling på brygga. Gode restauranter. Koster - flere gjestehavner, vår favoritt er Ekenäs på Syd-Koster. Når det gjelder uthavner, er det veldig mange fine. Her anbefaler jeg en av bøkene Havneguiden eller Havneboka. Ha en fin båtsommer i ny båt! Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 4.Juli.2012 Del på Facebook Svart 4.Juli.2012 (redigert) Til info så har det blitt en fin liten strand på Oscarsborg, og finere sted for "unga" skal man lete lenge etter i indre Oslofjord Redigert 4.Juli.2012 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Havfruen Svart 4.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juli.2012 takk for gode tips. Dragsund kjenner jeg godt til. En god del av disse andre navnene husker jeg også som steder jeg besøkte når jeg var ung og med mamma og pappa på båtferie (Alt er jo relativt, er jo ennå ung...) Gleder oss til å ta fatt på båtlivet, dele det med venner og få nye båtvenner! Sitér dette innlegget Jeg har ikke alltid rett, men jeg tar aldri feil. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.