ergot Startet 4.Juli.2012 Link til dette innlegget Startet 4.Juli.2012 Skal sette på, eller har satt weber 32/36 forgasser på motoren min som er en aq115. Weber forgassern er kjøpt brukt og har stått på en b23 volvo. Choken på denne var slik vannchoke, men har kjøpt elektrisk å montert. Den går ikke. Om jeg pumper med gassen og gir den bensin starter den men dør like fort, den går om jeg driver å pumper på gassen. Noen som har peiling? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 4.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2012 Tette dyser. Den starter på akselerasjonspumpa når du pumper, men den får ikke noe gjennom tomgangsdysa. Sjekk at ikke blandeskruen er skrudd helt i bunn, mener på at grunninnstilling er 1,5 til 2 tørn ut. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
ergot Svart 4.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2012 (redigert) Denne har ikke blandeskrue? der den skal være er det blindet ser det ut til. Får ta den fra hverandre å prøve å rengjøre den. edit: glem det, blandeskruen var der, var langt inne å ikke synlig. var ikke i bunn. Redigert 4.Juli.2012 av olemdo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ergot Svart 5.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2012 Tok av forgasser å skrudde denne fra hverandre, fant ut at flotør hadde hengt seg opp. Renset samtidig alle dyser. Fant og ut at den sugde falskluft rundt innsuget. Nå går den på tomgang på rundt 1000 rpm, men da er den skruen som man justerer tomgangs hastighet med helt innskrudd. Var helt umulig å få motoren til å gå under 1000, så fort jeg rører skruen dør den. Blandeskruen har ingen betydning om jeg skrur på, motoren går om jeg skrur den helt i bunn eller helt ut, får ingen effekt av den. Hva kan dette skyldes? Eller hva må jeg gjøre for å justere forgassern? Sitér dette innlegget Link to post
ergot Svart 7.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2012 Båten ble satt på vannet i dag, etter at choken gir seg og det er full åpning på klaffene på topp av forgasser så går den ikke lenger. Vil ikke gå på tomgang i det hele tatt. Den går fint med turtall, ingen fjusking. Når den ikke vil gå på tomgang, hva kan da være galt? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.