hjg Startet 4.Juli.2012 Del på Facebook Startet 4.Juli.2012 Hei :-) Har en 3 måner gammel Beneteau Antares 780 som har begynt og ruste litt i skurer, på pullerter, rekkefester, bade/redingsstige. Bilder kommer. Hva er det som er og gjøre? Ser for meg og si ifra til forhandler, men ser ikke helt hva de skal gjøre med det? noen forslag? hjg Sitér dette innlegget bruk vest! Link to post
Faxen Svart 4.Juli.2012 Del på Facebook Svart 4.Juli.2012 Puss med Autosol. Dette er bare overflaterust, altså ingen fare. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
boati Svart 4.Juli.2012 Del på Facebook Svart 4.Juli.2012 Vel raskt spør du meg. Men vask og poler opp, se om det hjelper. Ellers er det dårlig rustfri kvalitet A2, A3 el. Sitér dette innlegget Link to post
hjg Svart 5.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juli.2012 Puss med Autosol. Dette er bare overflaterust, altså ingen fare. skal prøve det ja :D Vel raskt spør du meg. Men vask og poler opp, se om det hjelper. Ellers er det dårlig rustfri kvalitet A2, A3 el. Helt enig, skal kjekke om det fungerer. klart tegn på at Beneteau har begynt og spare på bekostning av kvalitet. På gamlebåten var der ikke antydning på de 3 årene vi hadde den.. (Antares 650) Sitér dette innlegget bruk vest! Link to post
boati Svart 6.Juli.2012 Del på Facebook Svart 6.Juli.2012 Ikke bare de ser det ut til, fikk 2012 rev 2 tegning skjema i dag av Askeladden. Jeg har 2011 modell, jippi:) Der var det med et eget skriv som advarte om alt av det rustfrie utstyret måtte vokses regelmessig og ikke komme i kontakt med andre ståltyper som wire osv. helt a4 ark om dette! Så glad jeg har 2011 mod. P66 Weekender :) Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 7.Juli.2012 Del på Facebook Svart 7.Juli.2012 Må jo være for å spare penger. Blir brukt mye rustfritt stål av 304 AISI (A2) på nye båter i dag. Hadde mye plage med rust på diverse ting og tang på tre nye Askeladden-båter for en tid tilbake. Dette er jo også kjent på mange forskjellige båttyper(fabrikkanter). Stort sett kan jo denne rusten poleres enkelt vekk med noe polish etc. ,men det ser jo ikke akurat så pent ut, det som er synlig utvendig på dekk, f.eks. Nei, det virker som det må spares over alt i dag, ellers går vel båtprodusentene fløyten en etter en. Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 7.Juli.2012 Del på Facebook Svart 7.Juli.2012 Rustne skruer og -render vil bli et problem så lenge båten "lever". Bytt til fullverdige AISI 316/A4 Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
hjg Svart 8.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juli.2012 [/img] [/img] [/img] var og såg litt på båten igår, ser at på de fleste skuer og rekker er det veldig lite og sikkert bare overflaterust som dere sier, men badestigen er der litt mer. skal prøve og pusse med autosol, evnt som du skriver REM skifte til skikkelig rustfritt.. Sitér dette innlegget bruk vest! Link to post
volfro Svart 8.Juli.2012 Del på Facebook Svart 8.Juli.2012 Nå er eg ikke så sikker på at du vil merke så mye forskjell på A2 og A4, men da er du jo sikker på å ha det beste om ikke annet. Når det gjelder badestigen så er der store skiver (doblinger) og det kan lønne seg å sjekke at der er fyllt opp med tetningsmasse bak disse så unngår man en del av rusten. Mye av dagens rustfrie båtdeler er elektropolert og dette gir som regel mer porer i stålet, som igjen gir dårligere korrosjonsbestkyttelse. Sitér dette innlegget Link to post
Los Endos Svart 8.Juli.2012 Del på Facebook Svart 8.Juli.2012 Er båten 3 måneder gammel, ville jeg først tatt opp dette med selger. Før du begynner å fikse selv. At 3 måneder gamle skruer, pullerter etc begynner å ruste er ikke normalt på noen av de båtene jeg har hatt ihvertfall. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.