psivert Startet 5.Juli.2012 Del på Facebook Startet 5.Juli.2012 Hei kjære båtplass. Eg har ein seglbåt, en ALO 28, der det står ein Vetus 16 hk fra 2003. Denne fungerte plettfritt i fjor -- starta fint med berre litt gløding, og gjekk jamnt og påliteleg. I år er situasjonen ein annan. Har nylig tatt båten ned fra Askvoll til Bergen, og motoren vart i løpet av turen stadig meir gjenstridig. Det begynte med at han var litt tungstarta, måtte gløde lenger og kinne meir før han kom i gang, men dei siste dagane har problema blitt meir prekære. No får eg ikkje start, ikkje eingong alarm når eg vrir på tenninga, dette til tross for at batteria er fullada, og det eine heilt nytt. Eg får heller ikkje start sjølv når eg har ladaren tilkopla landstrøm. Eg er ikkje spesielt kyndig på motor eller straum, men med litt vegleiing kan eg sikkert finne ut av ein del ting. Det eg veit så langt: Batteria er lada, og viser spenning både på voltmeteret og når eg måler manuelt mellom polane (har fått 14V når eg har målt no i dag) Batteria er kopla saman på minussida, og eg byttar batteri ved å flytte ein kabelsko på plussida. Har tatt fra kvarandre alt og skrudd det saman igjen, det verkar fast og greit, og eg vil tru det er kontakt. Sikringa på motoren er ok. Minusledning til motor er fast og ok. Har gått gjennom tavla ved tenningsnøkkelen -- alt verkar fast, og utan slark. For meg verkar det som om problemet ligg ein stad på strømsida. Motoren i seg sjølv har fungert bra når han først er i gang. Diesel er full, olje full, kjølevatn full, drivreim passe stram. Så altså. Kva skal eg gjere? Er det noko eg bør prøve, eller må eg få fagfolk ombord? Er det i så fall nokon som vil anbefale nokon? Dette er altså i Bergen, på Laksevåg. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Kalle74 Svart 5.Juli.2012 Del på Facebook Svart 5.Juli.2012 Har starteren dratt motoren rundt med samme hastighet hele tiden? eller har den gått tregere og tregere? Prøv og måle spenningen rett på starteren, både når du kinner og ikke. Du skal ha samme spenning på + kabelen som går inn på starteren som på batteriet. Sitér dette innlegget Kan ingenting om noe, litt om mye og mye om litt. Link to post Share on other sites More sharing options...
Stella Polaris Svart 5.Juli.2012 Del på Facebook Svart 5.Juli.2012 Hei Du sier du måler 14 volt på batteriet, da må laderen være tilkoblet. Kutt ut laderen og belastningsmål batteriet om mulig. Spørsmål: på turen til Bergen ble motoren vanskeligere å ha med å gjøre skriver du. Iforbindelse med start eller gikk den dårligere også? Mvh Arne Sitér dette innlegget Båthavn: Onsøy Marina, Gressvik Totalmedlem av RS Lagune, Sigyn, nå Stella Polaris Brukererfaring: Yamaha, Marna, Volvo og Yanmar Link to post Share on other sites More sharing options...
psivert Svart 5.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juli.2012 Kalle: startaren har vel gått treigare og treigare. Det begynte med at han var tungstarta, no er det ingenting. Det meste eg har fått til i dag er å få startaren til å lage eit klikk før han gjer seg. Og no får eg ikkje eingong alarm når eg vrir på tenninga. Det at eg ikkje klarte å starte sjølv med landstrøm tilkopla kan vel tyde på at det ikkje er batteria i seg sjølv som er problemet. Feilen ligg ein annan stad? Korleis måler eg spenning rett på startaren? (Som sagt har eg ikkje mykje greie på motor). Arne: Eg kan gå ned i båten og måle batteria. Problema med motoren er utelukkande knytta til start. Han gjekk fint og heilt jevnt i ti timar med ein del sjø, motstrøm og motvind. Det verkar òg som dynamoen virkar, eg fulgte med spenninga etterkvart som vi gjekk, og den kom heilt opp på 14,4 etter ein lang dag. Er det noko eg burde tatt bilde av så de kan sjå på? Med tanke på korleis ting er kopla opp og så vidare? Andre ting eg kan prøve å finne ut? Tusen takk for svar! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Kalle74 Svart 5.Juli.2012 Del på Facebook Svart 5.Juli.2012 På starteren så skal det være en tykk rød kabel, denne skal gå rett til batteriet. Hvis du måler på starteren der denne kabelen er koblet og minus. Sitér dette innlegget Kan ingenting om noe, litt om mye og mye om litt. Link to post Share on other sites More sharing options...
psivert Svart 5.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juli.2012 Haha! Eg fann ut av feilen. Veldig pinlig å ha oversett dette, men nettopp den kabelen var ikkje ordentlig inni kabelskoen, slik at startaren ikkje har fått strøm. Så enkelt, så pinlig, men no startar motoren lett på begge batteri. Tusen takk for hjelpa folkens, de er ein flott gjeng! Alt godt og ha ein trivelig sommar. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Stella Polaris Svart 5.Juli.2012 Del på Facebook Svart 5.Juli.2012 Nyt den ekstremt gode følelsen av å finne ut av det. :-0 Fortsatt god sommer! Arne Sitér dette innlegget Båthavn: Onsøy Marina, Gressvik Totalmedlem av RS Lagune, Sigyn, nå Stella Polaris Brukererfaring: Yamaha, Marna, Volvo og Yanmar Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.