Laguna25 Startet 5.Juli.2012 Del på Facebook Startet 5.Juli.2012 (redigert) Hei er det mange som har hatt problem med o-ringene på smøreoljerøret som går ifra topp til ventilarmakselen på VP kad motorene? har ringt rundt å spurt om mulige feil pga olje som kommer ut av veivventilasjonen på min kad 32, det kommer ikke hele tiden men kan kjøre 10-11 timer så har det kommet ut noen liter. vasker og kjører mer kikker om det kommer noe men det kan gå mange timer så plutselig har den kastet ut olje igjen. er ikke noe uvanlig trykk i oljepåfyllingen når lokket er av. har også observert att det fukter olje i bakkant av ventildeksel noe det ikke har gjort før så det virker som det er mye olje inni ventildekselet der. er på jobb og fikk tips om o-ringene så jeg har ikke fått mulighet å sjekke. lurer derfor på om dette er vanlig feil på VP eller må man regne med att det kan være andre feil som gjør att den kaster olje? motor gått 420 timer. skal ivertfall få tatt sylinderlekk test når jeg kommer hjem samt skifte o-ringer. alle innspill velkommene. Redigert 5.Juli.2012 av Laguna25 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 5.Juli.2012 Del på Facebook Svart 5.Juli.2012 Vanlig feil på 31/41-serien ja. Enkelt å bytte da. Løft opp vippearmsbrua og røret med O-ringen følger med. Tre ny O-ring på røret og før så røret ned i leiet i toppen. Pass på at du ikke skviser o-ringen mot kanten av leiet slik at den ryker. Sjekk posisjonen på røret etter at brua er trukket til. Du skal se falsen på røret, men ikke selve O-ringen. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Laguna25 Svart 5.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juli.2012 Vanlig feil på 31/41-serien ja. er det da mulig att dette kan være årsaken til mine problem da det ikke kommer olje hele tiden. passer dårlig å sitte på jobb langt vekk å ikke få sjekket dette tipset. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 6.Juli.2012 Del på Facebook Svart 6.Juli.2012 Kan det være at det lekker rundt rørene hele tiden, men at overtrykket i veivhuset først blir stort når litt olje er samlet opp og så spyttes ut? Sitér dette innlegget Link to post
Laguna25 Svart 6.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juli.2012 Da blir det kjekt å komme hjem for å sjekke dette, men er det noen som har dimmensjonen på denne o-ringen så jeg kan ta med hjem ny o-ring? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.