Gtir_man Startet 6.Juli.2012 Del på Facebook Startet 6.Juli.2012 http://www.varden.no/nyheter/her-gikk-det-veldig-galt-1.7434644 Den er lei !!! Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 6.Juli.2012 Del på Facebook Svart 6.Juli.2012 Trist sak dette ja.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
littmild Svart 6.Juli.2012 Del på Facebook Svart 6.Juli.2012 Huff, den er lei. Men hvordan er slikt i det hele tatt mulig? Her har ikke kranbilsjåføren gjort riktige beregninger. Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
Una Svart 6.Juli.2012 Del på Facebook Svart 6.Juli.2012 Ut fra bildet ser det ut til at støttebeina ikke er ute. Sitér dette innlegget "Der forsvant den oppblåsbare, ....helium var en dårlig ide." Link to post
adeneo Svart 6.Juli.2012 Del på Facebook Svart 6.Juli.2012 Jeg ser i hvert fall tre av støttebena ? Det er ikke så store båten, forholdsvis ny bil med kraftig kran, så det skulle ikke vært noe problem. Båter er normalt ikke særlig tunge løft for en slik bil, så noe spesielt må nok ha skjedd, kan vanskelig se at den lille båten velter den bilen, det er nok noe som har gitt etter et eller annet sted ? Shit happens, og slikt som dette skjer jo fra tid til annen, kjedelig for eier av både bil og båt, men forhåpentligvis er selskapet som foretok løftet forsikret mot slikt. Sitér dette innlegget Link to post
BjornLie Svart 6.Juli.2012 Del på Facebook Svart 6.Juli.2012 Ser også at tre av beina er ute. Det fjerde ser ut til å være borte/ødelagt. Kan det være det som sviktet....? Sitér dette innlegget SeaKing 38: Fire-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. Link to post
stikken Svart 6.Juli.2012 Del på Facebook Svart 6.Juli.2012 Kjører kranbil selv og driver mye med båtkjøring. Ser krybben båten sto i på land så tipper det var liten plass til bil mellom båt og kaikanten og støttelabben har vært litt liten. Gikk sikkert fint når han tok den opp dagen før og holdt båten godt inntil bilen når han løftet. Sannsynligvis har han holdt båten lenger ute når han svingte den rundt bilen nå. Veldig kjedelig sak :( Sitér dette innlegget Link to post
Gtir_man Svart 6.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juli.2012 det står at han skulle løfte båten opp fra vannet for å vaske den, men de kom jo ikke så langt. Sitér dette innlegget Link to post
Gtir_man Svart 6.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juli.2012 sorry, ser teksten på alt er endret. men sto litt mindre når den blei lagt ut. Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 6.Juli.2012 Del på Facebook Svart 6.Juli.2012 (redigert) Minner mye om da vår båt ble sjøsatt. Henger på en side og sjøen på andre siden. Båten må svinges over kranbilen. Sjåføren her hadde roen og holdt tyngdepunktet/motorene nær kranens base. Selv om han plasserte labbene og bilen så nær kaikanten som mulig, gikk kranen på 90% kapasitet. Ser den båten som er blitt heist i linken over, er en Scand 360CC som vel veier ca 5400kg pluss utstyr. Kanskje kaikanten har gitt etter her og ene støttelabben ligger under kranbilen, godt trykket inn i kaien... Kjetil S Redigert 6.Juli.2012 av Kjetil1 (see edit history) Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
LALUNA II Svart 6.Juli.2012 Del på Facebook Svart 6.Juli.2012 (redigert) Støttelabben er der på bilde 5 helt inne rett bak eksosrøret og skoen står igjen på kaia ...kan han rett å slett glemt å kjøre den ut ? Redigert 6.Juli.2012 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Tom Rør Svart 6.Juli.2012 Del på Facebook Svart 6.Juli.2012 Det der er en av grunnene til at jeg ikke liker å være til stede når båten min løftes. Skrekkcenario "numero uno" Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 6.Juli.2012 Del på Facebook Svart 6.Juli.2012 Så puslete kran dere bruker Kjetil1. Em 45 tonnmeter er jo ikke rare greiene. Den som veltet er en 80 TM. I firmaet vårt bruker vi 80 Fassi og 85 Palfinger TM til båtløft. Fassi'en er utrolig svar i forhold til Palfingeren. Ang. ulykken. Ser ut som han har glemt å kjøre ut det ene støttebeinet ja siden plata ligger langt inne på land. Helt utrolig. Jeg kjører mobilkran selv, og det glemmer man bare ikke Sitér dette innlegget Link to post
zainka Svart 6.Juli.2012 Del på Facebook Svart 6.Juli.2012 Er det ikke "foten" til støttebenet vi ser? Skulle ikke den være montert fast / hengslet i støttebenet, og i såfall, hvorfor er den løs og alene igjen på land ? Mulig jeg missforstår noe, men det er heller sjelden det skjer.. <not> Sitér dette innlegget Vidar Vidnes Fishes live in the sea, as men do a-land; the great ones eat up the little ones. William Shakespeare Link to post
volfro Svart 6.Juli.2012 Del på Facebook Svart 6.Juli.2012 Ser vel mer ut som hele fremste støttebenanordningen er revet løs fra chassi? Dårlig timing med tanke på båtsesongen kan man si, men bra det gjekk bra med folket det er jo det som teller. Sitér dette innlegget Link to post
tb55 Svart 6.Juli.2012 Del på Facebook Svart 6.Juli.2012 Da har nok støttelabben vert ute, ja. Men kanskje ikke langt nok. Den er ikke dimensjonert for å holde en bil på 10-12 tonn pluss vekten av båt sideveis. Støttebeina er jo en kraftig sylinder som skal ta opp kreftene aksialt. Men så er det dette med å tøye grensene. Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 6.Juli.2012 Del på Facebook Svart 6.Juli.2012 Skulle likt å sett bilder av bergningen her gitt Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Rune Fredriksen Svart 6.Juli.2012 Del på Facebook Svart 6.Juli.2012 Ser ut som brygga/kaien har gitt etter under venstre frontlabb på kranbilen. Sitér dette innlegget Link to post
Una Svart 6.Juli.2012 Del på Facebook Svart 6.Juli.2012 Post #4 hadde bare tilgang til bilde 1 . Artiklen oppdatert med flere bilder kl 15.01 . Ser nå at støttebeina har vært ute. Mulig at fremre bein på yttersiden ikke har vært særlig langt ute. Mangel på plass kanskje, når veltet har skjedd er foten skjøvet innover brygga ? Trist sak. Godt ingen ble skadet .Her kunne det ha gått liv . Sitér dette innlegget "Der forsvant den oppblåsbare, ....helium var en dårlig ide." Link to post
LALUNA II Svart 6.Juli.2012 Del på Facebook Svart 6.Juli.2012 (redigert) her ser dere støttebenet helt inne .....er ikke brukket av og kaien har ikke sviktet .... her er det kranførerfeil Dere som er med på utsetting av båt sjekk selv og si fra til kranfører hvis han ikke kjører labber helt ut ved løft så kan sånne tragiske utfall avverges .....er fort gjort å glemme hvis en blir distrahert men det skal ikke skje .. Redigert 6.Juli.2012 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
enter4u Svart 6.Juli.2012 Del på Facebook Svart 6.Juli.2012 Hmmm. Er jo mulig at støttebeinet kunne ha blitt presset inn idet bilen var i ferd med å velte. På lastebilkraner og mobilkraner så må støtteben låses fysisk med en bolt. Hydralikken er ikke sterk nok til å holde benet ute om den er i ferd med å velte. Men litt rart at puta til benet ligger så langt inne..... Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 6.Juli.2012 Del på Facebook Svart 6.Juli.2012 her ser dere støttebenet helt inne .....er ikke brukket av og kaien har ikke sviktet .... her er det kranførerfeil Hvis du vet mer om denne saken en hva som står i avisa og går frem av bildene,vil jeg gjerne høre om det...hvis ikke bør du passe deg for å komme med slike konklusjoner utifra et par bilder. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Teerex Svart 6.Juli.2012 Del på Facebook Svart 6.Juli.2012 (redigert) nærbilde Redigert 6.Juli.2012 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
boati Svart 6.Juli.2012 Del på Facebook Svart 6.Juli.2012 Veldig viktig å "ta i" litt når de spør om vekten på båten også. Heller det enn å si den veier for lite. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 6.Juli.2012 Del på Facebook Svart 6.Juli.2012 (redigert) Men litt rart at puta til benet ligger så langt inne..... ------------------------ Ja er derfor jeg mener det meste tyder på at han har glemt å kjøre benet ut Er ikke uvanlig at når noen løfter løfter på en side så slurves det med å legge begge benene helt ut på begge sider og da kan sånn skje at når du flytter lasten ut over på motsatt side og kanskje står i en posisjon med fjernkontroll ikke ser det... ja da er uhellet ute. Vet ikke mere en det bildene forteller... om dette er fasiten vet jeg ikke men ser daglig lastbilkraner som gjør akkurat dette om det er helt i mot regelverket for betjening av kraner lagt til ... Skal ikke være nødvendig i å ta i litt på vekten for kranene har sikkerhetsfaktor innebygget men det betinger at støtteben er lagt helt ut Redigert 6.Juli.2012 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.