Jump to content

Båt og lastebil skadet på Heistad i dag. Løft gikk galt

Gtir_man

Recommended Posts

For meg ser det ut som kaien har sviktet. Det ser jo ut som et "fremspring" etter granittblokkene før kaien forandrer retning og det ligger noe nede i fjæra. Hvis så er tilfelle kan jo selve foten være "skutt" innover kaien og at støttebjelken har glidd inn. Mao et dårlig armert kaihjørne hvis jeg ser riktig.

• 1 år senere...

Min kompis har kjøpt den båten nå (som opppussingsobjekt) og han snakket med tidl eier

om den episoden der.

EIEREN av båten hadde spurt fører av bilen om noe på den andre siden , fører løftet labbene

FRA BAKSIDEN, og glemte å se at alle labbene VAR UTE..

Ironien her er at det var det siste løftet hans FØR han skulle begynne i et KRANFIRMA her hjemme!!

Han fikk jobben!!

Da er jo saken grei. Håper forsikringer var i orden hos begge parter! jeg. Jobber i oljeindustrien og har laget en god del løftetegninger på moduler og komponenter som skal løftes vi må være veldig nøyaktig og konsekvent. Tyngdepungt høyder og vinkler er veldig nøyaktig simulert. Det er en rekke regler prosedyrer og forskrifter som må følges og sikker løfting er noe av det viktigste under instalering og mod jobber i nordsjøen. Jeg ser også en del båtløft uten løfteåk, og bare stropper!! Ligger masse fjaskoløft på youtube, og det vitner om uvitenhet blant kranførere og at de tar unødige sjangser. men for all del ALLE kan være uheldig.

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...