dastunt Startet 6.Juli.2012 Del på Facebook Startet 6.Juli.2012 Hei godtfolk! Har i desse dager kjøpt meg ein 16 fot Askeladden 475 Freestyle med ein Mercury 60 hk 4takt. Båt og motor er 2003 mod. Propellen som står på er skadet og må byttast. Båten skal i hovudsak brukast til vannski\wakeboard. Er det nokon her som kan gi meg noken gode tips til riktig propell? Sitér dette innlegget Mitt prosjekt : Glen-l Squirt 11 fot Link to post
glalaks Svart 6.Juli.2012 Del på Facebook Svart 6.Juli.2012 samme som står på eller ned en tomme i stigning? hatt en sånn og de er ikke direkte overmotorisert.... Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
dastunt Svart 7.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Juli.2012 Ønsker litt meir drag i starten. Om toppfarten går ned noken knop gjer inenting. Er det noken som kan linke til eit godt alternativ? Sitér dette innlegget Mitt prosjekt : Glen-l Squirt 11 fot Link to post
dastunt Svart 8.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juli.2012 noken? Sitér dette innlegget Mitt prosjekt : Glen-l Squirt 11 fot Link to post
k73 Svart 15.Februar.2013 Del på Facebook Svart 15.Februar.2013 Hvilken propell endte du opp med? Jeg har en Askeladden 475 Fighter, samme skrog men litt kjipere utgave og dermed noe lettere. På hekken står en firetakter 2012 modell Mercury EFI 50 hk ECM'en har vært en tur i Sverige hos Lundins til omprogramering, og restriktoren i luftinntaket er plukket ut så motoren er nå 60 HK. Er redd turtallet vil bli for høyt med propellen jeg har (10-1/2x13) da jeg hadde 5900 o/min ved WOT med motoren som 50 hk. Har noen erfaring eller et forslag til hvilken propell jeg bør bruke? K. Sitér dette innlegget Link to post
dastunt Svart 30.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juli.2013 Hei k73. Eg har ikkje fått bytta propell. Det med stigning osv. er gresk for meg. Prøver no å sette meg inn i det. På propellen som står på, som eg går ut i frå er orginal står det:48 73138A40 14P (litt vanskelig å tyde). Kan nokon fortelle meg kva dei tala betyr hadde eg vert meget takknemlig! Sitér dette innlegget Mitt prosjekt : Glen-l Squirt 11 fot Link to post
ivar Svart 30.Juli.2013 Del på Facebook Svart 30.Juli.2013 (redigert) 14p = stigning på 14 tommer - dvs propellen skruer seg fram 14 tommer pr omdreininger. I praksis får man "slipp", slik at framdriften blir mindre mindre stigning blir da som et litt lavere gir, mindre fart men mer trekkraft resten av tallene er Mercury sitt delenr ser det ut til, så da kan man sikkert lese ut mer opplysninger ut fra delelista Redigert 30.Juli.2013 av ivar (see edit history) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
dastunt Svart 30.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juli.2013 Ja ok. Takk for raskt svar! Sitér dette innlegget Mitt prosjekt : Glen-l Squirt 11 fot Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.