Jump to content

Erfaringer med Jeanneau leader

free

Recommended Posts

Joda,

Har hatt min '06 i akkurat 1 år nå og trives godt med båten. Vi oppgraderte fra '81 Nidelv 24, så overgang var ganske stor.

Det er mye bra med båten og en del som kunne vært bedre. Fin uteplass for meg som liker meg best på dagstur. Jeg ville egentlig hatt en Yamarin 76 men min bedre halvdel ønsket seg en større båt med bedre overnattingsmuligheter. Liker veldig godt den store badeplattformen og utgang med dør fra cockpit. Det er fint å kunne dusje og tørke seg "ute" før man går inn blant puter og annet stæsj. Det er greit soveplass for 4 i kabinen, to forut og to i midt-kabinen. Ok toalett og dusj. Veldig greit med gass-bluss.

Det jeg ikke liker så mye er kombinert start og forbruks-bank. Legger opp til egen forbruks-bank nå. Litt kronglete og åpen kalesje-løsning så det kan bli litt trekk.

Jeg har vært plaget med vann-lekkasje fra rutene i vindskjermen. Den satt ikke fast i skroget da jeg fikk båten så jeg dro en fuge tech-7 utvendig og innvendig mot skroget. Jeg har også fuget litt rundt rutene i vindskjermen da det fortsatt kom inn vann. Det er 90% fikset nå, men litt irriterende at en 6 år gammel båt lekker mer en den 30 år gamle Nidelven.

Jeg har D4-260 i min som fungere bra med båten. Den virker godt støydempet sammenlignet med et par andre båter jeg prøvekjørte med D4. Lett opp i plan selv om båten er ganske tung og topper på 31 knop på rundt 3650 o/min. Går greit i marsj rundt 25 knop, selv om båten ligger best i vannet på 27+ knop.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...