BingoBonzo Startet 6.Juli.2012 Link til dette innlegget Startet 6.Juli.2012 Tenkte jeg skulle lage en lang tråd med erfaringer/utfordringer/spennende ting/osv osv når vi skulle hente vår nye båt hjem fra Lunde Båt i dag... Men er så overveldet av en bra overlevering og herlig tur hjem til Tønsberg slik at vi får ta til takke med et par bilder Enn så lenge.. Sitér dette innlegget Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her Joda 370 Sport - Solgt Nor-Dan Searider 820W - Solgt Bavaria 34 Sport HT - Solgt Link to post
Renita Svart 7.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2012 Hei, Gratulerer med nye flott båt :-) Mvh Renita. Sitér dette innlegget Link to post
morgull Svart 7.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2012 Gratulerer med ny og flott båt! Den ser lekker ut! Vi kjøpte ny seilbåt av Lunde Båt for noen år siden. Var også meget godt fornøyd med overlevering og oppfølging i etterkant. Topp service. Nå er seilbåten solgt til fordel for hytte, men blir det ny seilbåt igjen så stiller Lunde Båt sterkt. Sitér dette innlegget <p>Båter: Glastron CVX 20 Sprint, Glastron CVX 16, Uttern S55 Link to post
Los Endos Svart 7.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2012 Hentetråder er topp, men denne var foreløpig litt kort..! Gratulerer med ny, flott båt. Ser veldig fin ut! Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 7.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2012 En "Hentetråd" er et utbrudd av LYKKE....kort eller lang Gratulerer med ny båt ! Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
torbi Svart 7.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2012 Grattis med ny båt, eg likte bedre med HT, men hva maskin har du i kjelleren? Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Bitteliten Svart 7.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2012 Gratulerer med flott båt! Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 7.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2012 Gratulerer med ny båt. Spennende tid! Sitér dette innlegget Link to post
BingoBonzo Svart 7.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2012 Takk for alle gratulasjoner!! Det ble en kort hentetråd, ja, men kommer tilbake med flere bilder og erfaringer etterhvert! Som andre sier er det stor grad av Lykke og vi er vel fortsatt ikke helt "klar over" at dette faktisk er vår båt. Som nevnt av andre, meget fornøyd med oppfølging fra Lunde sålangt! Kom ned på båten i dag og fikk veldig gode tilbakemeldinger fra nabobåter, det er kjempemorro! Nå jobber vi knallhardt for å få på plass alt utstyret som hører med for en lengre ferie nedover Bohuslän og kanskje Læsø de kommende ukene. Det er mange detaljer som skal på plass. Gass, redningsline, nødbluss, lanterne til jolle, lommelykt, musikk/film, sjekk av redningsvester, sengetøy, utstyr til bysse, tepper/puter/pyntegreier, fendersokker (PS: Tips til gode fendersokker mottas!), osv osv Skal få montert Jollift på mandag og hvis alt klaffer drar vi avgårde mandag ettermiddag/tirsdagen for herlige uker på svenskekysten. Det er selvfølgelig planlagt besøk på Gullholmen og ikke minst en god middag på Pettersons! Sitér dette innlegget Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her Joda 370 Sport - Solgt Nor-Dan Searider 820W - Solgt Bavaria 34 Sport HT - Solgt Link to post
BingoBonzo Svart 7.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2012 Grattis med ny båt, eg likte bedre med HT, men hva maskin har du i kjelleren? Det er en D6-370 som sitter i kjelleren, marsjer pent på rundt 24-27 knop med ca 50-58 l/t som forbruk. Motortimer er for øyeblikket 4,5t så er det litt tid igjen før motoren får satt seg ordentlig. La også merke til at det var et nytt type lokk (ikke 4 skruer på toppen) på sjøvannsfilteret + at nå skal første service utføres mellom 80-100 timer. Sitér dette innlegget Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her Joda 370 Sport - Solgt Nor-Dan Searider 820W - Solgt Bavaria 34 Sport HT - Solgt Link to post
andersb Svart 8.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2012 Disse nye bavarianene har tatt merket ett skritt i riktig retning, kontra gamle designlinjene føler jeg! gratulerer med ny flott båt! Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 8.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2012 Tillykke med flot ny båd! Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 8.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2012 Flott motor! Du har nye sjøvannsfilteret med en klemme rundt lokket. Impelleren din sitter på sugesiden, dvs etter filteret. Det gjør det ekstra viktig å bytte impeller ihht intervaller i serviceheftet. Ryker impelleren forsvinner deler inn i sjøvannskretsen.... Fordelen er at du slipper å tenke på stor lekkasje fra sjøvannsfilteret slik enkelte opplevde før. Jeg er på tredje sett D motor. Har ikke opplevd at motoren slipper etter noen timer. Alle motorene er godt innkjørte fra fabrikk Sitér dette innlegget Link to post
Arvid.65 Svart 8.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2012 Gratulerer med flott båt :-) Flott badeplattform, den var gedigen Sitér dette innlegget Link to post
BingoBonzo Svart 8.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2012 Flott motor! Du har nye sjøvannsfilteret med en klemme rundt lokket. Impelleren din sitter på sugesiden, dvs etter filteret. Det gjør det ekstra viktig å bytte impeller ihht intervaller i serviceheftet. Ryker impelleren forsvinner deler inn i sjøvannskretsen.... Fordelen er at du slipper å tenke på stor lekkasje fra sjøvannsfilteret slik enkelte opplevde før. Jeg er på tredje sett D motor. Har ikke opplevd at motoren slipper etter noen timer. Alle motorene er godt innkjørte fra fabrikk Hei Bitteliten! Stemmer, det er det nye med klemme rundt lokket. Det med at motoren slipper/setter seg var noe som Lunde sa. Jeg opplevde motoren som responsiv og bra, har ingenting å klage over. Den gikk relativt komfortabelt opp til rett over 30knop og det er jo der den bør være vekten tatt i betraktning. Tror denne motoren er et meget godt kompromiss mellom kostnad og fremdrift for denne båten, går passe fort og økonomisk + koster ikke x2 å servicere Sitér dette innlegget Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her Joda 370 Sport - Solgt Nor-Dan Searider 820W - Solgt Bavaria 34 Sport HT - Solgt Link to post
BingoBonzo Svart 8.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2012 Gratulerer med flott båt :-) Flott badeplattform, den var gedigen Ja enig! Flott badeplattform og jeg ser nå at de fleste nye Sport leveres med den utvidete plattformen. Det er deilig med stor plass der, har to gutter som løper rundt + at det skal være plass til jolle. Får montert Jollift i morgen, blir spennende å se hvor mye plass som blir igjen til lek, bading og ilandstigning Sitér dette innlegget Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her Joda 370 Sport - Solgt Nor-Dan Searider 820W - Solgt Bavaria 34 Sport HT - Solgt Link to post
Sa Gavina Svart 5.September.2012 Link til dette innlegget Svart 5.September.2012 Hei og gratulerer med ny båt. Fikk en tilsvarende båt levert juli 2011, deler gjerne erfaringer. Sitér dette innlegget Link to post
BingoBonzo Svart 6.September.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.September.2012 Kjente det bygget seg opp en liten dose med dårlig samvittighet her nå (med tanke på ingen oppdateringer siden sist..) Er kjempefornøyd med båten! Tre dager etter at vi hentet den dro vi nedover svenskekysten, med de vanlige stoppene, havnet i Gøteborg, deretter Læsø og så sakte oppover igjen og tilbake til Tønsberg. Ble faktisk 3,5 uker på tur i ny båt og vi stortrivdes hele veien! Er så langt meget fornøyd med båt + oppfølging fra Lunde (som nå har vel byttet navn til Bavaria Motorboats Norge eller noe sånt). Fått mange positive tilbakemeldinger og har hatt flere skuelystne båtfolk om bord som var nysgjerrig på løsninger og båten. Passer veldig bra for oss (2 voksne + 2 små gutter) og vi begynner allerede å glede oss til neste sommer.. Det har vært enkelte ting som at laderen tok kvelden, noen beslag som løsnet, fjernkontroll til stereo litt shaky og annet småtteri, men dette blir fikset slik at det er ikke noe særlig problem. Det er vel alltids noe med de fleste nye båter har jeg hørt. Det som jeg synes er mest irriterende er hvit plast i området under det store førervinduet, lager reflekser og jeg kommer til å se på løsninger for folie/filt der i løpet vinteren. Gode tips for dette tas i mot med takk! Det jeg liker alle best er soft-topen (de kaller det hard-top..). Det tar meg 5 sekunder å åpne/lukke og det er ekstremt deilig!!! Var på vei ut fra Marstrand, nordover, og skulle til Åstol, hadde vært ute i et par timer allerede med båten i åpen tilstand. Ser i det vi kommer ut av munningen at det blåser kraftig og at det er mye skitten sjø, trekker over soft-toppen og 15 sekunder senere slår første sjø over hele båten... Aldri kalesjebåt igjen for min del PS: Båten ligger på "Båter i Sjøen" på Kadetttangen for den som vil kikke! Sitér dette innlegget Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her Joda 370 Sport - Solgt Nor-Dan Searider 820W - Solgt Bavaria 34 Sport HT - Solgt Link to post
Bitteliten Svart 9.September.2012 Link til dette innlegget Svart 9.September.2012 Tips om reflekshindrende stoff: blå antiskliduk i metervis. Eller semsket kunstskinn Sitér dette innlegget Link to post
AOG Svart 10.September.2012 Link til dette innlegget Svart 10.September.2012 Gratulerer med fin båt, var inni den på messen. 34HT er en sterk kandidat som min neste båt (om noen år kanskje..), eneste jeg ble litt skuffet over er sengen i fremre kabin; pga skrogets spissing er den ganske smal i hode-enden, og madrassene var ikke særlig tykke (på bilder ser det ut som madrassen i forgjengeren 33 Sport er vesentlig tykkere). Hvordan er komforten i denne sengen? Sitér dette innlegget Link to post
Renita Svart 10.September.2012 Link til dette innlegget Svart 10.September.2012 Hva er den totale lengden på badeplattformen? Mvh Renita. Sitér dette innlegget Link to post
BingoBonzo Svart 10.September.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.September.2012 Tips om reflekshindrende stoff: blå antiskliduk i metervis. Eller semsket kunstskinn Gode tips til hvor man shopper slikt? Sitér dette innlegget Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her Joda 370 Sport - Solgt Nor-Dan Searider 820W - Solgt Bavaria 34 Sport HT - Solgt Link to post
BingoBonzo Svart 10.September.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.September.2012 Gratulerer med fin båt, var inni den på messen. 34HT er en sterk kandidat som min neste båt (om noen år kanskje..), eneste jeg ble litt skuffet over er sengen i fremre kabin; pga skrogets spissing er den ganske smal i hode-enden, og madrassene var ikke særlig tykke (på bilder ser det ut som madrassen i forgjengeren 33 Sport er vesentlig tykkere). Hvordan er komforten i denne sengen? Takk takk! Enig, den er litt smal i hode-enden, men for vår del skaper ikke det noe problem. Vi har en høydeforskjell som kompenserer noe for dette. Komforten er brukbar synes jeg og er fornøyd med kvaliteten på madrassen. Det er ikke en Dux, men klart bedre enn skumgummi. Sitér dette innlegget Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her Joda 370 Sport - Solgt Nor-Dan Searider 820W - Solgt Bavaria 34 Sport HT - Solgt Link to post
BingoBonzo Svart 10.September.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.September.2012 Hva er den totale lengden på badeplattformen? Mvh Renita. Badeplattformen skal være ca. 0.9-1 meter lang Sitér dette innlegget Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her Joda 370 Sport - Solgt Nor-Dan Searider 820W - Solgt Bavaria 34 Sport HT - Solgt Link to post
Free Lillehammer Svart 10.September.2012 Link til dette innlegget Svart 10.September.2012 Svensk vestkyst og Læsø utover høsten. Normalt kule karer i seilbåter som driver med slikt. Ikke geldig vanlig med langt farende motorbåter etter høstferien. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.