Jump to content

Volvo Penta D2-40 HK - Helt ny motor stoppet

finnmarken

Recommended Posts

En kamerat har nettopp installert en helt ny VP D2-40 HK i en seilbåt. Etter kun 1/2 times kjøring oppstår en skrekkelig bråkelyd. Dermed ble ferien avbrutt og utsatt på ubestemt tid. Han skal ringe Volvo Penta der han har kjøpt motoren til mandag. Håpet er at den kan fikses kjapt og at ferien kan fortsette. Dog er han svært skeptisk for lyden hørtes svært dramatisk ut.

Kameraten min er ikke på Båtplassen, så han ville gjerne at jeg spurte her om noen hadde erfaringer med denne motoren. Noen tips?

Vet ikke om den bråker i fri. Han tør ikke røre den nå før Volvo-penta folka har uttalt seg, men det er nytt seildrev også.

Ja, olje var det siste de fylte på. Installasjonen ble godkjent av Volvo Penta på torsdag. På fredag dro de avgårde på ferie, en ferie som ble relativt kort.

Jeg trodde det var bare D4 og D6 som hadde problemer?

Ikke sagt noe om det, men bråket kom visst helt klart fra motoren. (Da installasjonen ble godkjent av VP påpekte kameraten min, som installerte motoren, at han mente motoren hadde en ulyd. VP-mannen mente denne ulyden ikke var en ulyd.)

Han skal kontakte VP til mandag, sånn at de kan få sett på det.

• 5 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...