finnmarken Startet 7.Juli.2012 Link til dette innlegget Startet 7.Juli.2012 En kamerat har nettopp installert en helt ny VP D2-40 HK i en seilbåt. Etter kun 1/2 times kjøring oppstår en skrekkelig bråkelyd. Dermed ble ferien avbrutt og utsatt på ubestemt tid. Han skal ringe Volvo Penta der han har kjøpt motoren til mandag. Håpet er at den kan fikses kjapt og at ferien kan fortsette. Dog er han svært skeptisk for lyden hørtes svært dramatisk ut. Kameraten min er ikke på Båtplassen, så han ville gjerne at jeg spurte her om noen hadde erfaringer med denne motoren. Noen tips? Sitér dette innlegget Link to post
Kalle74 Svart 7.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2012 Bråker motoren når den står i fri? Tenker på om det er motoren eller gearet det er feil på? Sitér dette innlegget Kan ingenting om noe, litt om mye og mye om litt. Link to post
LALUNA II Svart 7.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2012 olje på den? Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
finnmarken Svart 7.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2012 Vet ikke om den bråker i fri. Han tør ikke røre den nå før Volvo-penta folka har uttalt seg, men det er nytt seildrev også. Ja, olje var det siste de fylte på. Installasjonen ble godkjent av Volvo Penta på torsdag. På fredag dro de avgårde på ferie, en ferie som ble relativt kort. Jeg trodde det var bare D4 og D6 som hadde problemer? Sitér dette innlegget Link to post
lnjk Svart 7.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2012 En selvfølgelighet men likevel, har han sett etter at det ikke er kommet noe på propellen? Sitér dette innlegget Link to post
finnmarken Svart 7.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2012 Ikke sagt noe om det, men bråket kom visst helt klart fra motoren. (Da installasjonen ble godkjent av VP påpekte kameraten min, som installerte motoren, at han mente motoren hadde en ulyd. VP-mannen mente denne ulyden ikke var en ulyd.) Han skal kontakte VP til mandag, sånn at de kan få sett på det. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 20.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Desember.2012 Hei finnmarken. Har du noen fortsettelse på denne historien? Sitér dette innlegget Link to post
finnmarken Svart 20.Desember.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Desember.2012 Hei! Hadde helt glemt denne tråden, men her om dagen snakka jeg med kameraten min om denne saken. Motoren ble bytta. VP betalte for utgiftene ved motorbytte, men ferien gikk i vasken for båteieren. Motoren, VP D2-40 HK, skal visstnok være fra Perkins. Årsaken til bråkelyden var følge VP var det feil med dempeplata. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.