Hafrsfjord Svart 8.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2012 Var vel meint ein smule ironisk ............ Ja jeg skjønnte at du mente det ironisk, men er ikke sikker på om alle "der øst" tror/mener det foregår noen verdiskapning her vest............ Sitér dette innlegget Link to post
JGH Svart 8.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2012 Som ein prøveordning med mulighet for fast, så kunne me delt Norge på langs, kvar del måtte klare seg sjøl. Hadde vore interessant. Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
VannTro Svart 8.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2012 En Hanseat fornekter seg ei...... Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
JGH Svart 8.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2012 Eller bare gitt alt øst for Haukeli til svenskene, så hadde me fått harryhandel og Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
tb55 Svart 8.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2012 Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 8.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2012 Mer demografisk facts http://no.wikipedia.org/wiki/%C3%98stlandet. Kan jo synes som det er behov for noe folkeopplysning her. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Stiffler Svart 8.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2012 Mer demografisk facts http://no.wikipedia.org/wiki/%C3%98stlandet. Kan jo synes som det er behov for noe folkeopplysning her. Joda, ser den.. Og høyner med denne: http://no.wikipedia.org/wiki/Vestlandet Værsegod la folkeopplysningen fortsette.... Sent from my iPad using Tapatalk Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 8.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2012 Eller bare gitt alt øst for Haukeli til svenskene, Og svenske priser på diesel....... Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 8.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2012 Værsegod la folkeopplysningen fortsette.... Interessant. Sto ingenting om verdiskapning så jeg. Hva er grunnen til det tror du? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Tom Rør Svart 8.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2012 Interessant. Sto ingenting om verdiskapning så jeg. Hva er grunnen til det tror du? Forsiktig Rem ! Du stikker hånda inn i et vepsebol nå Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 8.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2012 Vakke jeg som bynte. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Tom Rør Svart 8.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2012 Vakke jeg som bynte. Veit det, men du skal ikke si for mye når du er fra østlandet uten å få så hatten passer Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 8.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2012 (redigert) Interessant. Sto ingenting om verdiskapning så jeg. Hva er grunnen til det tror du? Jo det gjorde det vel. Under nyere tid : 'Vestlandet er en veldig viktig region i Norge. Regionen produserer 70 % av verdiskapningen i Norge' Redigert 8.Oktober.2012 av Plutonium (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Stiffler Svart 8.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2012 Interessant. Sto ingenting om verdiskapning så jeg. Hva er grunnen til det tror du? Vet ikke grunnen til at du ikke så det jeg. Mulig en tur til optiker kan være noe å tenke på.. Les det under nyere tid. Sent from my iPad using Tapatalk Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 8.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2012 Vet ikke grunnen til at du ikke så det jeg. Mulig en tur til optiker kan være noe å tenke på.. Les det under nyere tid. Sent from my iPad using Tapatalk Morsomt med optikertips, når du selv ikke så at du bare gjentar det Plutonium skrev Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 8.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2012 .....og grunnen til billigere diesel på Vestlandet er vi enig om altså??? Sitér dette innlegget Link to post
Stiffler Svart 8.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2012 (redigert) Tror Poseidon er inne på noe med sin teori. På Østlandet er vel båt mere hobby, og "luksus" og på vestlandet er det vel mere et verktøy i arbeidsammenheng for mange. Da vil vel forhandlerene på østlandet flå båtbrukerene mere da vel? Sent from my iPad using Tapatalk Redigert 8.Oktober.2012 av Stiffler (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 8.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2012 Jo det gjorde det vel. Under nyere tid : 'Vestlandet er en veldig viktig region i Norge. Regionen produserer 70 % av verdiskapningen i Norge' Ser du har vært inne å editert teksten og justert opp fra 30 til 70% Du verden så flink du er. Her ser du rådataene fra Statistisk sentralbyrå http://www.ssb.no/fnr/. som er anvendt for Østlandet. Du finner dataene for vestlandet også, men disse kan du ikke editere, så da er de vel ikke så interessante. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Tom Rør Svart 8.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2012 Godt jobba Rem. Sitér dette innlegget Link to post
Stiffler Svart 8.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2012 Ser du har vært inne å editert teksten og justert opp fra 30 til 70% Du verden så flink du er. Her ser du rådataene fra Statistisk sentralbyrå http://www.ssb.no/fnr/. som er anvendt for Østlandet. Du finner dataene for vestlandet også, men disse kan du ikke editere, så da er de vel ikke så interessante. Frisk påstand at Plutonium har redigert teksten. Sjekk klokkeslettene så finner du ut at din påstand ikke stemmer. Stod 70% når jeg limte inn linken også. Sent from my iPad using Tapatalk Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 8.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2012 (redigert) nåh det var da svært så ømme tær da. Nei noe sånt har eg da ikkje gjort, hvorfor skulle eg det. Eg bare viste til hva som stod i linken til de som misset det. Om det er korrekte tall har eg overhodet ingen formeining om. Siden wikipedia er et åpent leksikon så skulle man tro det inneholdt den beste og mest korrekte informasjonen Det eg derimot er svært kritisk til er måten ssb måler verdiskapning. Pengeflytting er ikkje reel verdiskapning. De regner også brukte penger fremfor resultat. Bare tull heile ssb statistikken Redigert 8.Oktober.2012 av Plutonium (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 8.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2012 Prøv å let etter forskjellen på BNP og verdiskapning!!! Sitér dette innlegget Link to post
Stiffler Svart 8.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2012 Prøv å let etter forskjellen på BNP og verdiskapning!!! Et viktig poeng. Regner med at det faktum at mange store bedrifter har hovedkontor i Oslo området/østlandet skaper et skeivt bilde av denne BNP statistikken, eller er det tatt høyde for? Sent from my iPad using Tapatalk Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 8.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2012 Bare tull heile ssb statistikken :giggle: Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Stiffler Svart 8.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2012 Hvilken storindustri er det på Østlandet da REM? Sent from my iPad using Tapatalk Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.