Jump to content

Rense dyser på forgasser, Mariner 20HK

olle62

Recommended Posts

Noen som har erfaringer med å rense dyser på en forgasser til Mariner 20HK - 2002 mod motornr: 7-7020213LB

Motoren går fint på tomgang og med lett gasspådrag. Gir jeg full gass stopper motoren etter en liten stund.

Har sjekket slanger og luft til tanken og alt virker ok. Har også prøvd med ny bensin og kondensfjerner.

Klarer å utsette motorstoppen ved å dra på litt choke.

Har funner forkjellige svar her på forumet så det kan vel høres ut som det er rusk i forgasseren.

SPM er; klarer jeg å rense de viktigste dysene uten å demontere hele forgasseren?

Fant denne tråden

https://baatplassen.no/i/topic/29355-forgasserproblem-med-mariner-25/

og dette ser ganske likt ut som min.

Etter det jeg forstår så sitter fullgass dysen i flottørdekslet?

Stemmer dette så det er bare å skru av flottøren og rengjør dette samt dysen?

Et lite som til:

Dette er en 20HK motor og 25hk er den samme motoren bare med forskjellig forgasser tror jeg.

Men jeg ser at når jeg har fullt gasspådrag har jeg forsatt mulighet til å dra på ca 1 cm til på forgasseren.

Når jeg kjører på full gass og drar opp spjeldet manuelt denne ene cm hører jeg at den drar på mer gass samtidig kjennes det ut som den får litt mer turtall. Kan det være at denne motoren bare er begrenset til 20HK ved hjelp av gasspådraget?

Ser at i spesifikasjonen som følger motoren er den eneste forskjellen på 20 og 25 hk max turtall.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...