thomassv Startet 8.Juli.2012 Link til dette innlegget Startet 8.Juli.2012 Hei. Under montering av min nye Garmin GHP 12 autopilot oppdaget jeg at kabelen mellom styringsboksen (Electronics Controll Unit) og kursboksen (Cource Computer Unit) bare er 5 meter lang. I følge manualen skal CCU'en monteres i fremre halvpart av båten - og når båten er 12 meter lang trenger jeg en lengre kabel. Problemet er at vi reiser på ferie (med båten) på tirsdag og det betyr at jeg må skaffe en slik kabel asap. Kabelen er beskrevet som en "CCU-/ECU-tilkoblingskabel" og skal finnes i ulike lengder - bla. 10 meter som jeg trenger (lengre er ikke noe problem) Er det noen som vet om en forhandler e.l. som kan ha en slik kable på lager? Hilsen Thomas Sitér dette innlegget Link to post
Tampeservice Svart 8.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2012 Hør med Malfix. Sitér dette innlegget Link to post
egilwh Svart 9.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2012 Du kan jo sjekke med Navy Høvik nede på Blommenholm? Sitér dette innlegget -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post
Tom Rør Svart 9.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2012 Ingen av de ovennevnte hadde for tre uker siden, men jeg måtte til Seatronic i Moss. Hadde akkurat samme problem som deg. Ring dem. De var veldig proffe og hjelpsomme. Lykke til Sitér dette innlegget Link to post
thomassv Svart 12.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2012 Samme erfaring som deg Tom Rør - takk for tips. Snakket også med Malfix og han sa at ingen kunder hadde bestillt lengre kabel hos han! Foreløpig velger jeg derfor å montere CCU'en så langt forrover som jeg kommer med den originale kabelen, dvs forran i babord akterkabin. Dersom det viser seg at ap'en ikke styrer som den skal - kjøper jeg lengre kabel. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.