baatanders Startet 9.Juli.2012 Link til dette innlegget Startet 9.Juli.2012 Jeg vurderer å kjøpe meg en mindre seilbåt (18-23") og trenger et sted å oppbevare den i sommermånedene og vinterhalvåret. Etter å ha undersøkt de ulike kommunale båtplassene tok det ikke lang tid før jeg fant ut at ventelistene var utrolig lang, og folk hadde stått på den siden 2006. Jeg hadde ikke tenkt til å vente så lenge, så fant derfor alternativer som leie av båtplass, samt private havner. Begge disse alternativene var ganske dyre. Jeg ønsker å kjøpe meg en rimelig båt (15.000-30.000), og med er kostnad på 10.000 kr for båtplass i sommerhalvåret blir for dyrt. Jeg ønsker derfor alternativer til båtplass. Finnes det bøyer jeg kan leie over lengre tid? Tar gjerne i mot flere forslag. Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 9.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2012 (redigert) De fleste båtforeninger har nok minst ti års venteliste på kjøp av andel i Tønsberg og omegn. Du må nok leie, og leieprisene varierer noe og er normalt noe billigere når du kommer litt utenfor byen og Nøtterøy. Det er flere båthavner utover mot Vallø, inkludert Vallø båtforening som har hatt en del ledige leieplasser tidligere år, og som kan være et alternativ til vinteropplag da det er mulig også for de som ikke er medlemmer å stå der over vinteren til en grei pris (var i det minste slik for noen år siden). Horten havnevesen har også hatt en del ledig i Åsgårdstrand som har vært rimelig i pris, samt at det også er en del båtforeninger andre veien som ofte har noen ledige leieplasser, slik som Rakkevik, Melsomvik (er vel tre foreninger bare i det området), Storevahr, Bogen osv. Hva prisen ligger på de forskjellige stedene vet ikke jeg, det må du nesten undersøke selv ? Det er nok uansett litt sent å spørre om plass nå, og du må nok belage deg på neste år, og da bør du sende henvendelser minst før jul hvis du skal få plass, det har i det minste vært slik tidligere år, men har registrert at det har vært mer ledige plasser de siste to årene enn tidligere, og mener å ha sett skilt ved Bogen båtforening at de hadde ledige plasser fremdeles for et par uker siden, til leie selvfølgelig, men det blir selvfølgelig et stykke unna selv om jeg vet at for eksempel Magerø Marina og Vallø har flere leieplasser som er leiet av båteiere fra Telemark, Kongsberg og andre steder enda lengre unna. Du kan selvfølgelig kjøpe plass, for eksempel på Kalvetangen, som jo er på Foynland, men prisen der er vel noen hundre båtlapper. Redigert 9.Juli.2012 av adeneo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Los Endos Svart 9.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2012 I Teie båtforening er det ledige leieplasser inntil 2,5 meters bredde. http://teiebat.no/ Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.