Jump to content

bever 350, fart med 25hk i forhold til 9.9?

ChrisX

Recommended Posts

Hva er forskjellen på en 9.9 og 25 hk (veit jo selvfølgelig at 25 hk er sprekere) på en bever 350, det eneste jeg kan si kort evt om båten er at den er 11 fot, går i plan på 2 sekunder med meg, toppfart med meg er ca 21 knop (ikkemindre). Dette er nå da med en 2 takters 9.9 suzuki for jeg har ikke lyst til å kjøpe en 25 hk visst jeg like greit kan kjøpe meg en 20 hk eller sette 9.9 hk'n opp til 15 ;) MVH Christian (har egentlig spurt i en tidligere tråd men ble kanskje litt lite info) ;)

Det er ikke så stor forskjell i toppfart, men en 25 hk har mer volum og er sterkere. Det merker du godt ved vannskikjøring og hvis dere er flere ombord.

Vi hadde en 9,9 som var gjort om til 13,8 (Tohatsu) på en 14 foter. Den gikk som en kule, men med 3 personer kom du ikke i plan i motvind. Byttet til 25 hk, og den dro i plan som en lek med 4 personer ombord.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...