volfro Svart 11.Juli.2012 Del på Facebook Svart 11.Juli.2012 Noen med erfaring med denne lille saken ? http://byggmesterkontoretnettbutikk.mamutweb.com/Shop/Product/RD-40/1141 Sitér dette innlegget Link to post
Hustvedt Svart 11.Juli.2012 Del på Facebook Svart 11.Juli.2012 Noen med erfaring med denne lille saken ? http://byggmesterkon...duct/RD-40/1141 Det var jo en snedden størrelse, så om den fønker så må det være bra greier :-) Sitér dette innlegget Link to post
Kal-El Svart 28.Juli.2012 Del på Facebook Svart 28.Juli.2012 Har foregående modell av denne og den fungerer veldig bra! Jeg bestilte nå en slik etter å ha sett hvor fuktig det blir i båten etter en overnatting. Hvor stødige er disse? Er det en tanke å la den gå en time to ganger i døgnet om vinteren, vil den da funke som oppvarming og avfukter? Har en Viknes 880, som skal ligge ute hele året her på Sunnmøre... Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 28.Juli.2012 Del på Facebook Svart 28.Juli.2012 ..Hvor stødige er disse? Er det en tanke å la den gå en time to ganger i døgnet om vinteren, vil den da funke som oppvarming og avfukter?.. Meacoen bruker 30/330/650W og selve viften er nok ikke det som bruker mye strøm her. Har en slik selv og synes den avgir godt med varme, spesielt på den heftigste innstillingen. Merker dette spesielt hvis avfukteren står inni en av lugarene at temperaturen er merkbart høyere i den lugaren i forhold til de andre. Det er god lunk på den tørre lufta den blåser ut Men akkurat hvor mye varmeeffekt den avgir i forhold til f.eks. en panelovn er ikke godt å si. Har den stående "på langs" i båten, den oppleves som noe ustødig, så stropper den fast underveis. Sitér dette innlegget Link to post
Asbjørn2 Svart 29.Juli.2012 Del på Facebook Svart 29.Juli.2012 Min avfukter drog ut flere liter vann i døgnet, luftfuktigheten lå stabilt på 35%. For et par uker siden tok den kvelden, nå er luftfuktigheten 80-95%, ikke bra! Sitér dette innlegget Link to post
Puffen Svart 21.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2012 Min avfukter har tatt kvelden. En avfukter er et must, særlig når båten skal ligge ute på vinter. Tror også en sparer mye båt med en bra avfukter. Hva er dagens anbefaling ? Synes ikke den bør koste særlig over 2 2,5 lapper, og den må kunne fungere uten tilsyn, også i kuldegrader. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 21.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2012 Puffen: Seatronic har denne, som koster en hundrings mer enn ditt budsjett, har fått god omtale: http://www.seatronic.no/avfuktere-c-404/meaco-dd8l-avfukter-p-3589 Sitér dette innlegget Link to post
Puffen Svart 21.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2012 Ja, det kan virke som denne er det beste valget for båt. Men den fungerer bare ned til +1 grad. Hva skjer hvis det blir kuldegrader i rommet ? Sitér dette innlegget Link to post
finnmarken Svart 21.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2012 Ja, det kan virke som denne er det beste valget for båt. Men den fungerer bare ned til +1 grad. Hva skjer hvis det blir kuldegrader i rommet ? Men når det er så kaldt i båten så er du vel heller ikke i båten og da trenger du vel ikke så mye avfukter heller? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 21.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2012 (redigert) Det skjer ingenting. Ligger det vann i beholderen, så kan denne fryse. Ledes vannet rett ut, så skjer det ingenting. Vær oppmerksom på at effekten synker med temperaturen. Jeg har hatt en italiensk avfukter stående ombord i minst tre år. Den er stort sett på hele vinteren. Italieneren er litt grinete, har lett for umotivert å slå seg av. Vurderer derfor å bytte den ut. Og forære italieneren til fruen så den kan tørke vaskerommet. Finnmarken: Det er like rått i båten om man ikke er ombord. Redigert 21.Oktober.2012 av Hulda (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
beauty of aqua Svart 21.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2012 Jaja,angrer ikke et sekund på at jeg kjøpte båt til og feriere i,kontra og bruke pengene på sydenturer..skulle tro at sol var alt her i livet.Må ikke glemme at vi har verdens flotteste skjærgård...Hva hjelper det med sol,når omgivelsene er helt bak mål;hav og strand...og det er det.Det går man jo ikke lei av i lengden Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
Puffen Svart 21.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2012 Vil den starte igjen automatisk når temperaturen kommer over 0 igjen ? Det er jo hele poenget at denne skal fungere når jeg IKKE er i båten. Den skal gjøre vinteropplaget overflødig, og passe på at vi ikke får sopp, mugg, korrosjon osv. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 21.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2012 Jeg tror da ikke at den slår seg av grunnet temperaturen? Det må du i såfall sjekke opp. I Hulda blir det aldri under 0 grader. Italieneren avgir 250 W. Hulda ligger i sjøen og fryser inne hver eneste vinter. Vi har en 250 W panelovn fast monteri i motorromet, laveste trinn på termostaten. Dessuten en vifteovn som også står på laveste trinn på termostaten. Vi bruker nok et par tusen svenske lire i oppvarming/tørking i løpet av en vinter. Og når jeg er ombord, så blåser jeg temperaturen opp i 20 grader. Sitér dette innlegget Link to post
Puffen Svart 21.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2012 Tar Seatronic betalt for frakt i tillegg ? Sitér dette innlegget Link to post
Hustvedt Svart 21.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2012 Ja. Det står det alt om her: http://www.seatronic.no/infosenter-s-6 Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 21.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2012 Tar Seatronic betalt for frakt i tillegg ? Ja, kr. 188,- i frakt for en slik avfukter. En avfukter som jeg kan anbefale, forresten. Har hatt den i et drøyt år, veldig fornøyd. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
fluefiskeren Svart 21.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2012 Har også hatt gleden av å prøve ut denne i høst, anbefales! Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 21.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2012 DD8L har de på båthuset i Ålesund. Har når to slike, en i hver båt. Den har blitt diskutert i egen tråd her nylig. Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 21.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2012 Nærmere bestemt i denne tråden. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Puffen Svart 22.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 22.Oktober.2012 Vet du hvor mye de tar for den ? Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 22.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 22.Oktober.2012 Båthuset? -2600 eller der omkring. husker ikke eksakt tallet. over 2600 og under 2700. og det er vel omlag det den vil koste med porto på nett. Sitér dette innlegget Link to post
Fjordgubbe Svart 15.November.2012 Del på Facebook Svart 15.November.2012 Kva med denne sorpsjonssvfuktaren, den minste av dei? Ned til 20 minusgrader og svensk? Betyr vel litt for kvaliteten? Velg rett avfukter Sorpsjonsavfukter med våtluftutblåsing. Anbefalt fra -20°C til + 25°C Denne typen avfuktere egner seg best til faste innstallasjoner og i rom hvor det kan bli frost. Avfukterne er utviklet og blir produsert i Sverige og har tatt et steg videre i utviklingen i forhold til roterende sorpsjonsavfuktere. Den fuktige luften blåses inn i et stillestående silica gel element hvor vannet absorberes. I en tidsstyrt fase stenges et spjeld og varm luft blåses gjennom elementet og frigjør vannet slik at varm fuktig luft blåses ut i det fri gjennom en slange. Teknikken gir en rekke fordeler bl.a. mindre strømforbruk. Noe av strømforbruket gjenvinnes som varme i rommet og noe blåses ut gjennom våtluftslangen. Brosjyre. Klikk her. PD150, PD250 og PD400 selges i nettbutikken www.clima-norge.no. Den nye lille og unike RD40 fra Acetec har roterende sorpsjonselement. Den kan monteres både i tak, på vegg eller på gulvet. Våtluften føres ut gjennom et lite rør til en beskjeden ytterveggskappe. Strømforbruket er kun 170 watt og den er ikke større enn 17x17x13 cm! Aldri før har en profesjonell sorpjons avfukterteknologi fått plass i en så hendig og lettmontert utførelse. Kapasiteten er rikelig til campingvogner, spikertelt, bobiler, fritidsbåter, bad og andre mindre rom som ikke krever større avfuktingskapasitet. Brosjyre.pdf. Klikk her. Sitér dette innlegget Link to post
volfro Svart 15.November.2012 Del på Facebook Svart 15.November.2012 Noen som har testa den lille saken ovenfor? Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 16.November.2012 Del på Facebook Svart 16.November.2012 ikke testet, men vurderte den, kun utifra annonser, før jeg kjøpte DD8L. Det hadde jo vært unektelig kjekt å ha en som var innebygd og ute av veien når en ikke har noen naturlig plass å sette en gulvstående avfuktet. Den som er linket til i innlegget over ville jo vært mest gunstig til helårsbruk, ikke bare når båten blir lite brukt om høsten og vinteropplag. Tror ikke noen har på forumet har referert til at de har denne... Sitér dette innlegget Link to post
Free Lillehammer Svart 16.November.2012 Del på Facebook Svart 16.November.2012 Hadde en artighet i høst da vannet i en lengre regnværsperiode fosset inn i akterlugaren og bløtla det meste. Var da glad for at jeg hadde en portabel avfukter jeg kunne sette inn der, tette rommet godt og la jobbe med lugaren i ro og fred til belegg og annet på gulv og skuteside var tørket ut. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.