KongKing Startet 10.Juli.2012 Del på Facebook Startet 10.Juli.2012 (redigert) Hei Skal på tur nedover svenskekysten og i disse Tour de France-tider er det fint med TV2 i båten. Er det noen som har erfaring med RiksTV på svenskekysten? KK Redigert 10.Juli.2012 av KongKing (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 10.Juli.2012 Del på Facebook Svart 10.Juli.2012 Jeg fik NRK ind på Kāringön, men jeg tror ikke du skal forvente noget... Du skal være meget heldig for at det vil lykkes, tror jeg. Jeg anbefaler et sæsonkort fra svenske Boxer. Ca 900 i oprettelse og så får du tre måneder med. Herefter kan du fylde kortet op fx næste år for en måned. Koster ca 350 sek. Jeg havde det ombord sidste uge og fik signal hele vejen. Eurosport sender Touren. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 10.Juli.2012 Del på Facebook Svart 10.Juli.2012 Men sender ikke SR1, SR2 eller TV4 dette? Til de kanalene trenger du ikke noe abonnement fra Boxer. Ellers er jeg enig med MajorAndy, det er ikke langt nedover kysten du får inn norsk TV. Å få det inn helt nede på Käringön er helt spesielt. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
MajorAndy Svart 10.Juli.2012 Del på Facebook Svart 10.Juli.2012 Nej, du skal på Eurosport for at se Touren er jeg ret sikker på. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 10.Juli.2012 Del på Facebook Svart 10.Juli.2012 Boxer kortet jeg kjøpte funker ikke på RiksTV mottakeren, og RiksTV svarer ikke på mail.... Kommer an på antenna hvor langt nedover man får inn norsk tv. Jeg er veldig positivt overrasket over vår nye Glomex POLARIS - V9130 (DIRECTIONAL TV ANTENNAS). Super både på radio og tv Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 10.Juli.2012 Del på Facebook Svart 10.Juli.2012 (redigert) Du har helt rett MajorAndy, sjekket programmet for i morgen og hverken SR1, SR2 eller TV4 sender dette. Redigert 10.Juli.2012 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Mix Svart 10.Juli.2012 Del på Facebook Svart 10.Juli.2012 Boxer kortet jeg kjøpte funker ikke på RiksTV mottakeren, og RiksTV svarer ikke på mail... Jeg vil tro du må ha en Boxer godkjent mottaker eller CAM. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 10.Juli.2012 Del på Facebook Svart 10.Juli.2012 I følge Boxer trengte jeg ikke det så lenge mottakeren er mpeg4 Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 10.Juli.2012 Del på Facebook Svart 10.Juli.2012 Da må du henvende deg til Boxer, ikke RiksTV. Det er Boxer som må paire kortet ditt til pairingID på mottakeren din eller CAM'en din. Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 10.Juli.2012 Del på Facebook Svart 10.Juli.2012 Mit svenske kort fungerende heller ikke da jegbhavde ladet det op. Men fik det råd at lade det stå på en af de kodede kanaler i op til en time. Tænkte at dette var BS..men efter en halv times tid kom der hul igennem. Nogen gange passer manualen altså! Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 10.Juli.2012 Del på Facebook Svart 10.Juli.2012 (redigert) Pairing kan ta så lang tid ja. Pairing signalet sendes som regel ut et par uker etter aktivering fra tjenesteleverandør. Har man flere kort og mottakere og ønsker at alle kort skal virke i alle mottakere, må man sørge for at alle kort blir oppdatert i alle mottakerne i løpet av disse 2 ukene. Redigert 10.Juli.2012 av Mix (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 10.Juli.2012 Del på Facebook Svart 10.Juli.2012 (redigert) Jeg får melding om galt kort fra mottakeren. Har ikke oppgitt noe boks nummer til Boxer. Forslag til løsning? Redigert 10.Juli.2012 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 10.Juli.2012 Del på Facebook Svart 10.Juli.2012 (redigert) Gå inn i menyen på mottakeren og finn pairingID. Ta kontakt med Boxer og fortell ståa. Gi dem kortnummer og pairingID på mottakeren din. Så kan de sende ut pairing signalet på nytt. Og gjør forøvrig som Majoren sier. (men jeg er ennå ikke helt overbevist om at RiksTV CAM'er og mottakere er kompatible med Boxer sine) Redigert 10.Juli.2012 av Mix (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 10.Juli.2012 Del på Facebook Svart 10.Juli.2012 Takker veg får opp Sagem serienr Ntv serienr Oppstartsreferanse Maskinvarereferanse Laster versjon Programvareversjon Oppdat id Hvilken info trenger Boxer? Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 10.Juli.2012 Del på Facebook Svart 10.Juli.2012 (redigert) De trenger pairing ID. Sagem kaller det noe annet tydeligvis. DVB Chipset ID https://www.rikstv.n...g PairingID.pdf Redigert 10.Juli.2012 av Mix (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 10.Juli.2012 Del på Facebook Svart 10.Juli.2012 (redigert) Det skjønte jeg det bare heter ikke det i menyene mine.. Mulig det er dvb chipset id? 111 0000 3333 type kode Takk Mix. Redigert 10.Juli.2012 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 11.Juli.2012 Del på Facebook Svart 11.Juli.2012 Pratet med Boxer og de sendte ikke ut pairing koder sa de. Deres tekniske support var på nivået har du forsøkt å slå av og på...... Boksen min er en Sagen itd90. Den står ikke på lista til Boxer. Kan det være forklaringen? Gratiskanalene kommer inn så det suser Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 11.Juli.2012 Del på Facebook Svart 11.Juli.2012 (redigert) Da har de ikke samme krypteringsystemet som RiksTV, Fryktet nesten det. Du må nok ha CAM og eller mottaker som er kompatibel med Boxer. Sjekk om TV'n din er kompatibel. Da trenger du kun en Boxer CAM Redigert 11.Juli.2012 av Mix (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 11.Juli.2012 Del på Facebook Svart 11.Juli.2012 Man kan få en Boxer-godkendt mpeg4 boks for får hundrede kroner i en Elgigant eller tilsvarende Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 11.Juli.2012 Del på Facebook Svart 11.Juli.2012 Du skal vel kun have et CAM modul hvis dit tv har slot til et. Det du trenger er en anden boks, ikke? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 11.Juli.2012 Del på Facebook Svart 11.Juli.2012 (redigert) Har ikke tv med cam modul, og har ikke lyst til å bytte tv. Får se etter en boks tenker jeg. Må bare finne en med scart utgang til tven og ikke hdmi Denne ser ut til å være ok i Sverige http://www.boxer.se/vart-utbud/hardvara/sagem-dtr94160ta-hd11/ Den står ikke på lista til Rikstv. Vil det si at vi må bytte boks når vi bytter kort? Redigert 11.Juli.2012 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 11.Juli.2012 Del på Facebook Svart 11.Juli.2012 Synd at du ikke er i nærheden. Jeg har to bokse du kunne få. Købte en sidste år, men i år opgav jeg NW's indbyggede tv (er) og har nu i stedet et lille, let og moderne Grundig med indbygget modul. Det kan jeg sætte hvor som helst i båden: På agterdækket, i salonen eller i det, vi kun kalder tv-stuen men som er den BB sidekabine. I 390-eren er der en patent med et TV der kommer op af bordet. Det ser rigtig smart ud men er upraktisk da man ikke kan se TV når man laver mad. Men som sagt: Du sætter bare Volvo'erne i gear og kommer forbi Helsingør, så kan du få min :-) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 12.Juli.2012 Del på Facebook Svart 12.Juli.2012 (redigert) Takk for tilbudet MA. Jeg har blitt så pissed på dårlig kundeservice fra Boxer at jeg krever å heve kjøpet. Vi ser nå på Rikstv i Fjällbacka, uten åbruke ekster antenneforsterker Redigert 12.Juli.2012 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 26.Juli.2012 Del på Facebook Svart 26.Juli.2012 Ligger i Gluppö nå og får inn norsk RiksTV uten forsterker. Den Glomex Polaris antenna er vi veldig fornøyde med! Jeg fikk en Boxer boks av Major Andy (tusen takk). Den har stått på kanalsøk to ganger i to timer. Får ikke inn noen kanaler. Nå har jeg herja så mye med bytte av bokser at kablene begynner å bli slitt. Får holde nå Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 26.Juli.2012 Del på Facebook Svart 26.Juli.2012 Vår TV har til og med begynt å si "check CAM" hver gang jeg slår på TV'n, etter at kortet ditt var innom, Bitteliten :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.