glalaksen Startet 11.Juli.2012 Del på Facebook Startet 11.Juli.2012 Har fått tilbud om garnspill, linedrager og ei hydraulisk pumpe fra Rapp hydema (tror jeg) Alt dette har vært på havets bunn sammen med båten det står montert i. Er dette noe å samle på? Tror jeg skal få det billig i forhold til prisene jeg har sett i annonser på finn. Hba tror dere om noe slikt? Sitér dette innlegget Link to post
Fjellmatros Svart 11.Juli.2012 Del på Facebook Svart 11.Juli.2012 Hydraulikk er bygd for høyt trykk så den delen av utsyret er nok helt i orden. Ventiler ol. har som oftest støpte tilkoblinger, så disse tåler nok også et bad. Men alt av åpne el. komponenter er som søppel å regne... Sitér dette innlegget Link to post
eMTea Svart 11.Juli.2012 Del på Facebook Svart 11.Juli.2012 Hvis ikke hydraulikken gikk når båten gikk ned, så har det sikkert ikke kommet vann inn i komponentene enda, så da skal det være mulig å redde det. Det er litt skummelt med saltvann i ventiler å sånn pga rust og fastsetting. Sitér dette innlegget Prosjekt: Hydrolift F-23 by eMTea Link to post
glalaksen Svart 11.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juli.2012 Tror nok ikke det var i bruk. Sank i fortøyning. så da skal dette mest sannsynlig kunne brukes. Eventuellt regne med å bytte ventiler etc? Sitér dette innlegget Link to post
lnjk Svart 11.Juli.2012 Del på Facebook Svart 11.Juli.2012 Tror ikke du behøver skifte noe. Slikt utstyr står normalt ute på dekk, mer eller mindre under sjø i dårlig vær. Ventilene er kanskje av den typen du dreier rundt og de tåler en skvett sjø på utsiden. Det som vanligvis blir først ødelagt er presshylsene (ikke de rustfrie) på slangene. Sitér dette innlegget Link to post
eMTea Svart 11.Juli.2012 Del på Facebook Svart 11.Juli.2012 Men du må iallefall belage deg på å bytte olje på dette både 1 og 2 ganger meget hyppig, så saltvannet ikke kan bli værende igjen i systemet. Sitér dette innlegget Prosjekt: Hydrolift F-23 by eMTea Link to post
Lady B Svart 11.Juli.2012 Del på Facebook Svart 11.Juli.2012 Et hydraulisk anlegg er et lukket system hvor vann ikke kan komme inn. MEN: tanken har temmelig sikkert tatt inn vann gjennom lufterøret. Oljen på tanken må skiftes ut og tanken må rengjøres. Resten av systemet er det sannsynligvis nok å åpne og blåse gjennom med trykklyft for å være hgelt sikker, evt. flushe med olje dersom du har tilgang til slikt utstyr. Jeg ville ikke hatt betenkeligheter ved å kjøpe dette anlegget hvis prisen var akseptabel. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.