Jump to content

Nye navneskilt til krysseren

egilwh

Recommended Posts

Jeg ville vel oljet først, men er ikke sikker på om Bengalakk er det beste her.... blir ikke den litt for hard til å male på treverk med? . . . . . . . Når jeg ser på de svarte bokstavene dine, Lars, så ser det ut som om lakken slipper veldig på den sorte Bengalakken......

Nå fant jeg en gammel tråd om dette med utfreste bokstaver, og der skrev jeg at jeg først hadde i Bengalack før olje og lakk. Så da blir det nok den metoden nå også. Nei, jeg tror ikke at Bengalack blir for hard, men at lakken har sluppet kan nok være rett. Men det tror jeg heller har å gjøre med lakktypen (husker ikke hvilken) jeg brukte sist gang. Tidligere har det sittet meget bra med Clipper I olje på det svarte, og så Clipper II lakk til slutt som jeg altså nå fant ut hadde vært en god løsning tidligere. Så når jeg blir ferdig, kommer det til å se slik ut:

skilt_3.jpg

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Tror det må være Lille Marie som ligger ute ennå i Sandviksbukta?

Det er helt rett. Går og venter på kranbilen, hadde håpet å få den opp i dag, men det gikk ikke.

-----------------------------------------------------------------------------------
Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!
Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no
-----------------------------------------------------------------------------------

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...