Jump to content

ny skyvedør til Halco 29?

Mahler

Recommended Posts

Hei får jeg vel si først siden jeg er ny på forumet!

Jeg driver og leiter etter min første båt og skal i helga til Oslo for å se på denne: http://www.finn.no/f...nnkode=35227594

Båten jeg kjøper kommer til å benyttes delvis til fisketurer, og delvis som en hybel for å ha et sted å sove de tre dagene i uken jeg er på jobb i Stavanger (ukependler). Halco 29 har så langt vært en favoritt, da spesielt siden den har lukket kabin, noe jeg tror blir hendig på vinterstid. Båten jeg refererte til over virker riktig for meg på mange plan, men med et viktig unntak: Selve døren er byttet ut og det som står der nå ser på ingen måte ut til å være tett. Kjøper jeg denne vil jeg altså ha et fint sted å bo frem til senhøsten, men før vinteren setter inn må jeg få på plass noe som ligner på den originale skyvedøren til Halco 29.

Er det noen der ute som vet noe om det lar seg gjøre å få til, Kan en gjøre slikt selv, eller finnes det leverandører der ute? Jeg har sett på andre innlegg at Ertec kan være en mulig leverandør, men de har sommerstengt så jeg får ikke sjekket med dem om de kan ordne dette nå.

Redigert av Kjetil Bergsvåg (see edit history)

Hei og takk for tipset! Ja jeg har sett litt på den, men den er dyrere enn jeg har råd til, og så har jeg mest lyst på en ekte 29 foter for å få den store uteplassen som det gir. Du nevner noe viktig rundt varme. Jeg hadde håpet å komme på landstrøm og basere meg på det, men det er kanskje en del billigere å bruke en dieselvarmer direkte. Tenkte at brannsikkerhetsmessig er kanskje varme fra strøm det beste.

Var nede på havna i Stavanger og smugtittet på en fin Halco 29 som lå der nede, og jeg ser da at det rett og slett er et pleksiglass som går på skinner som er montert i selve veggen (altså ikke i gulv og tak). Jeg tenkte i grunn da at det kan være at jeg klarer å gjøre den jobben selv.

Noen som har noe erfaring med å bøye på pleksiglass?

Hei.

Den båten du har linket til ser ut for å være en ombygd Halco. Det ble laget noen båter da de første 29 fot båtene ble laget som hadde samme cabin som 26 fot båtene. Akterveggen var rett og med en luke over inngangen som gjorde det enkelt å gå inn/ut i båten.

Det ser ut for at den luken er der enda og da vil det være vanskelig å montere en skyvedør. Hvis du ser på den andre båten, så er der gjort en forandring der luken har vert. Der ser det ut som på nyere Halco med skyvedør.

Det finnes et bra utvalg av Halco 29. Lykke til.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...