Jump to content

Hvilken navigasjons app er best for Ipade for Østfold og Sverige

T.A.G.

Recommended Posts

Sjekk ut iSailor. Gratis app, men du må kjøpe kart (de er billigere enn de fleste andre jeg har sett). Betalte 170,- for strekningen Ålesund - Oslo. Lett å bruke, trenger ikke 3G dekning for å fungere, forholdsvis mange muligheter. Fungerer glimrende som en assistent i tillegg til en dedikert plotter. Jeg pleier å bruke iPaden som oversiktskart, samtidig som Garmin plotteren viser detaljer rundt båten.

Gule sider på sjøen bruker 3G, og trekker MYE datatrefikk!

Ellers kjøpte jeg appen fra Navionoics igår for 455,- Må si jeg er veldig skuffet over detaljnivået når man zoomer helt inn. Hvertfall i Tjøme-skjærgården er den livsfarlig å navigere etter, mange steder det er dybder mindre enn to meter jeg ikke ser dette med Navionics.

Havnebassenget i Tønsberg syns jeg faktisk det er tryggest med gule sider for å orientere meg om dybder.

Er ikke det bare for å sentrere kart rundt egen posisjon? Mener pilen fungerer slik på min Samsung S2 mobil

Trykker du en gang sentrerer du kardet rundt egen posisjon. Deretter kan du toggle nord opp/kurs opp.

Jeg har ikke brukt Navionics til navigering, men for meg ser det i alle fall ut til å fungere. Kartet roterer når jeg trykker knappen.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...