T.A.G. Startet 12.Juli.2012 Link til dette innlegget Startet 12.Juli.2012 Hvilken navigasjons app er best for Ipade for Østfold og svrige. Prøvd navida. Men syntes ikke det var tilfredsstillende Sitér dette innlegget Link to post
Pjolter Svart 12.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2012 Navida må ha nett tilgang, Navionics bruker jeg og er godt fornøyd, Eneste jeg savner er kurs opp. Leser andre som er veldig fornøyd med iSailor og plan2nav ( c- map) Mvh Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Javi Svart 12.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2012 Navionics bruker jeg og er godt fornøyd, Eneste jeg savner er kurs opp. Jeg bruker Navionic sin app for Android, og der kan jeg velge nord opp eller kurs opp. Da er det litt rart at du ikke kan velge dette på iPad........ Sitér dette innlegget Link to post
T.A.G. Svart 12.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2012 Tenkte å prøve gulesider sin app men er usiker på om den må ha nett. Så på navionics sin men er usiker på hvem jeg skal velge Sitér dette innlegget Link to post
Super73 Svart 12.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2012 Sjekk ut iSailor. Gratis app, men du må kjøpe kart (de er billigere enn de fleste andre jeg har sett). Betalte 170,- for strekningen Ålesund - Oslo. Lett å bruke, trenger ikke 3G dekning for å fungere, forholdsvis mange muligheter. Fungerer glimrende som en assistent i tillegg til en dedikert plotter. Jeg pleier å bruke iPaden som oversiktskart, samtidig som Garmin plotteren viser detaljer rundt båten. Sitér dette innlegget Link to post
SebQ Svart 12.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2012 Navionics trenger ikke nett som er en fordel for å spare penger.. Det kan bli veldig dyrt å bruke 3G nett mens du kjører. Sitér dette innlegget Link to post
T.A.G. Svart 12.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2012 Trenger gulesider sin app 3G eller er den på GPS Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 12.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2012 Jeg bruker Navionic sin app for Android, og der kan jeg velge nord opp eller kurs opp. Hvor finner du dette valget? Jeg har et Samsung-brett og finner ikke denne muligheten. Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 12.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2012 Trenger gulesider sin app 3G eller er den på GPS Begge deler tror jeg. Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Super73 Svart 12.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2012 For ordens skyld: iSailor trenger ikke nettverk for å fungere. Jeg kan slå av 3G, og det fungerer like fint. Sitér dette innlegget Link to post
Super73 Svart 12.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2012 ......og nå ser jeg at jeg allerede hadde skrevet det..... Sitér dette innlegget Link to post
Holte End Svart 12.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2012 Gule sider på sjøen bruker 3G, og trekker MYE datatrefikk! Ellers kjøpte jeg appen fra Navionoics igår for 455,- Må si jeg er veldig skuffet over detaljnivået når man zoomer helt inn. Hvertfall i Tjøme-skjærgården er den livsfarlig å navigere etter, mange steder det er dybder mindre enn to meter jeg ikke ser dette med Navionics. Havnebassenget i Tønsberg syns jeg faktisk det er tryggest med gule sider for å orientere meg om dybder. Sitér dette innlegget Link to post
Javi Svart 13.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2012 Hvor finner du dette valget? Jeg har et Samsung-brett og finner ikke denne muligheten. Dette velger jeg ved å trykke på pilknappen nederst i venstre hjørne. Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 13.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2012 Er ikke det bare for å sentrere kart rundt egen posisjon? Mener pilen fungerer slik på min Samsung S2 mobil Sitér dette innlegget Link to post
Javi Svart 16.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2012 Er ikke det bare for å sentrere kart rundt egen posisjon? Mener pilen fungerer slik på min Samsung S2 mobil Trykker du en gang sentrerer du kardet rundt egen posisjon. Deretter kan du toggle nord opp/kurs opp. Jeg har ikke brukt Navionics til navigering, men for meg ser det i alle fall ut til å fungere. Kartet roterer når jeg trykker knappen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.