fernanda Startet 12.Juli.2012 Del på Facebook Startet 12.Juli.2012 Hei Sitter og forbereder meg på at endel ting ryker og må byttes, på våre to grønnmalte i kjelleren. Mye av hardwaren er jo en lastebilmotor, men hvilken? Er klar over at marinisieringsutstyret ikke finnes på land, så der må jeg vel ty til Volvo Penta, men resten? Dynamo, starter, dyser, dieselpumpe osv... Her bør det vel være endel penger å spare...? En dynamo feks. til denne koster på Drevia 4026:- svkr, det kan den jo ikke gjøre til en landbasert utgave? Noen som vet? Fernanda Sitér dette innlegget Båthilsen fra Fernanda. Link to post
Toroa Svart 13.Juli.2012 Del på Facebook Svart 13.Juli.2012 KAMD 44 / KAD300 brukes ikke i lastebil. Forgjengeren til 44an (Staketmotoren) satt i F/FL4 på 70 og 80-tallet. 4x ble produsert på fabrikken i Vara frem til 2005, men hadde ingen direkte benyttelse on highway etter at Volvo Lastvagnar sluttet med lette lastebiler. D4 og D6 har heller ingen direkte tilknyttning til Volvo Last, og de er stort sett utviklet og bygget i Vara. Men du kan kjøpe dynamo, dyser og startere fra 3.partsleverandører. :) Sitér dette innlegget Jeg vedlikeholder den levende motorlista på Motorteknisk database - mtu og Mercedes finner du på DieselWiki Link to post
Fru Jacobsen Svart 13.Juli.2012 Del på Facebook Svart 13.Juli.2012 En dynamo til 4000 er vel ikke så dyrt? Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
fernanda Svart 13.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juli.2012 Mulig det er jeg som ikke henger med på prisene, men synest selv at 4000,- for en dynamo er nok... Så tenkte å prøve å spare noen båt penger her også.... Fernanda Sitér dette innlegget Båthilsen fra Fernanda. Link to post
bellen Svart 13.Juli.2012 Del på Facebook Svart 13.Juli.2012 Nei, 4000 for en dynamo er ikkje dyrt. Eg skulle ha ny dynamo til min bil (Bmw) en gang. Bmw skulle ha 7400 for en byttedynamo, altså at eg fekk en nyoverhalt dynamo hos dem, pluss at dei skulle ha inn igjen min deffekte dynamo. Det billigste alternativet eg klarte å oppdrive her i Norge var 5200,- Beklager OT ;) Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 13.Juli.2012 Del på Facebook Svart 13.Juli.2012 På 44 kan du bruke en vanlig dybano til 2-3000. Jørg Becker selger gode dynamoer (søk på forumet) mvh Bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.