Jump to content

Volvo Penta KAMD 44 EDC, hva erdet i bilverdenen?

fernanda

Recommended Posts

Hei

Sitter og forbereder meg på at endel ting ryker og må byttes, på våre to grønnmalte i kjelleren. Mye av hardwaren er jo en lastebilmotor, men hvilken?

Er klar over at marinisieringsutstyret ikke finnes på land, så der må jeg vel ty til Volvo Penta, men resten?

Dynamo, starter, dyser, dieselpumpe osv...

Her bør det vel være endel penger å spare...?

En dynamo feks. til denne koster på Drevia 4026:- svkr, det kan den jo ikke gjøre til en landbasert utgave?

Noen som vet?

Fernanda

Båthilsen fra Fernanda.

KAMD 44 / KAD300 brukes ikke i lastebil. Forgjengeren til 44an (Staketmotoren) satt i F/FL4 på 70 og 80-tallet. 4x ble produsert på fabrikken i Vara frem til 2005, men hadde ingen direkte benyttelse on highway etter at Volvo Lastvagnar sluttet med lette lastebiler. D4 og D6 har heller ingen direkte tilknyttning til Volvo Last, og de er stort sett utviklet og bygget i Vara.

Men du kan kjøpe dynamo, dyser og startere fra 3.partsleverandører. :)

Jeg vedlikeholder den levende motorlista på Motorteknisk database - mtu og Mercedes finner du på DieselWiki

Nei, 4000 for en dynamo er ikkje dyrt. Eg skulle ha ny dynamo til min bil (Bmw) en gang. Bmw skulle ha 7400 for en byttedynamo, altså at eg fekk en nyoverhalt dynamo hos dem, pluss at dei skulle ha inn igjen min deffekte dynamo. Det billigste alternativet eg klarte å oppdrive her i Norge var 5200,- Beklager OT ;)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...