olpi Startet 13.Juli.2012 Del på Facebook Startet 13.Juli.2012 Tenkte ha en samletråd der de som har reklamert på en vare, en feil, defekt e.l. kort skriver om sin erfaring med forhandler/produsent. Få med hva det er reklamert på, alder på varen, annen info av betydning og utfallet av saken. Forbrukerkjøpsloven er relativt klar, men praksisen er etter det jeg har hørt veldig forskjellig hos de forskjellige aktører i båtbransjen. Tanken er at det i hver sak blir oppsummert kort hva saken gjaldt og utfallet av saken. Gjerne også få med hvis saken er tatt inn hos Forbrukertvisteutvalget, event videre i rettsapparatet før utfallet ble avgjort. Hvis sakene er tatt opp i egne tråder her på BP så oppgi gjerne en link til disse. Poenget er m.a.o at ikke hver sak skal ha mange innlegg i denne tråden, men bare en oppsummering med event kommentarer. Håper at dette kan gi en nyttig oversikt, og at det blir enklere å finne frem i tidligere reklamasjonsaker her på BP for medlemmene. Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 13.Juli.2012 Del på Facebook Svart 13.Juli.2012 Cobra håndholdt vhf, autosquelsh virket ikke som den skulle, så den stod stort sett og skurret. Kjøpt hos Skjebergkilens Marina. God service og hyggelig personale. Fikk ny vhf etter noen dager. Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Sitrin Svart 13.Juli.2012 Del på Facebook Svart 13.Juli.2012 Må få gi skryt til komplett.no Riktignok var det en privat tv, men den kunne ha vært til en båt. Saken var at vår 40" LCD tv sluttet å virke. Fordelen med å handle på nette var at jeg kunne logge inn å se at det var innenfor garantitiden (3 år) Levert på service verksted. Lite skjedde så jeg ringte. De sa at det ikke var å oppdrive defekte del. Forstod at det ville ta tid så jeg ba om råd for å få fortgang. Fikk et servicenummer å oppgi til Komplett, sendte inn underlaget. Saken drøye litt så jeg ringte å purret. De lovet å ta snarlig kontakt som de gjorde. Fikk tilbud om erstatning med en 40" smart led tv. Og det syntes jeg var bra. Lurte på om jeg kunne betale mellmlegget til en 46" og om den kunne kjøre RiksTV. Ingen problem med RiksTV og de kunne gi meg en 46" smart led tv uten tillegg. Syntes det var utrolig bra og takket ja og ba de sende med en cam modul i tillegg og sende regningen, men jeg fikk også med denne gratis. Sjelden en reklamasjon gir et så bra resultat. Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
JGH Svart 13.Juli.2012 Del på Facebook Svart 13.Juli.2012 Kjøpte en Midland Pacific håndholdt VHF hos Maritim i Stavanger når me var på sommerferie der for 2 år siden, den blokka ut alt av frekvenser plutselig. Tok den med til Maritim i Bergen og dei tok imot den for reklamasjon, etter 3 veker spurte eg etter den. Da dei ikkje fann ut kor den var, om den var sendt eller om den gjemte seg i ein krok på lageret, fikk eg ein ny VHF av bedre merke, med bedre lyd og display. Er veldig fornøyd med servicen eg får der. Er da Maritim i Laksevåg dette. Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
olpi Svart 13.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juli.2012 (redigert) Flott. Det er slike episoder og gjerne også reklamsjoner på båter, motorer, installasjoner mm som er greit å få med. Både Positive, men også kanskje enda viktigere Negative erfaringer. Redigert 13.Juli.2012 av olpi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 14.Juli.2012 Del på Facebook Svart 14.Juli.2012 Bærbar VHF husker ikke merke kjøpt på Seatronic, gikk ikke an å registrere den var da ett år gammel, byttet uten spørsmål, flere andre småting hos seatronic og det gjøres profft bestandig. Tridata raymarine med feil etter 3-4år, sendt til raymarine i Østfold og de byttet den uten spørsmål. Kompass til raymarine i HR34 ca 5år gammel, HR sendte ny uten spørsmål, samme båt ENO gasskomfyr med selvtenner som ikke virket, HR fikset det så alle delene i tenningsbiten kom gratis fra Frankrike så kunne jeg bytte ut alt,ikke bare det som evnt var feil. Kraklering i gelcoat på Beneteau lik det flere andre har fått reparert gratis på bavaria, jeanneau,hanse og dufour som jeg vet om, reklamasjon nektet av Normar, de sto på brygga og tok bilde med mobilkamera og konkluderte meg at det ikke var noen strukturelle feil og dette måtte jeg regne med. (annen krakkelering enn rekkestøtter og slikt), igjen så nevnes det at flere andre forhandlere har reparert lignende uten problem gratis. Samme forhandler igjen (Normar) timeteller på instrument til beneteau som ikke virket, reklamert i over ett år og båten ble solgt, ny eier reklamerte så selv en god stund før han til slutt fikk byttet den. Generelt sett vil jeg si at Seatronic er av ypperste klasse på reklamasjoner, Hallberg-Rassy helt topp, Normar får stryk i min bok. Vallø motor byttet flojet pentrypumpe etter ett års bruk uten spørsmål da den ikke virket lenger, dette er jo innen garantitiden så det skulle bare mangle men det gikk veldig smertefritt og profft for seg. Isbåter med Palli Gardarson byttet 2 batterier Mastervolt på garanti og kom ombord og feilsøkte der jeg hadde båten, veldig profft levert. Staubo elektro (mastervolt) byttet mastervolt chargemaster 50 etter at det ble oppdaget feil på den, de skal få terning 3-4 av meg da de krevde betaling i sin helhet for bytteprodukt mens de fikk min lader inn til kontroll. Sitér dette innlegget Link to post
Chrome Svart 14.Juli.2012 Del på Facebook Svart 14.Juli.2012 Suzuki DF300 2011 kjøpt på Bakkenmotor. Begynte å fuske og gå dårlig etter noen uker. Toppfart gikk ned mange knop og den gikk varm. Service flere ganger ingen hjelp. Helt ny DF300 2012 av Bakkenmotor. Anbefaler Bakkenmotor på det sterkeste. Sitér dette innlegget Don't go through life, grow through life. Link to post
olpi Svart 16.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juli.2012 Foreløpig er det mest positive erfaringer her, og det er jo veldig fint. Kan kanskje være en idè og bruke farget skrift (hvertfall i starten) på innlegg der man har opplevd negative erfaringer. Dette for å enklere kunne skille (pos/neg) etter hvert som tråden får flere og flere innlegg. Blir enklere å finne frem i den Om sakene er omtalt i en annen tråd er det som nevnt tidligere bra om det også taes med her i et innlegg (konklusjon). Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.