Martin_ Startet 1.Februar.2005 Del på Facebook Startet 1.Februar.2005 Jeg har en venn som har kjøpt radar til seilbåten. Det er en 45cm Raymarine antenne som skal stå akter ut. Hvor får man tak i radarmaste (feste)? Radarmasten må være stabilisert så radaren står i horisontalt selv når båten krenger. Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 1.Februar.2005 Del på Facebook Svart 1.Februar.2005 Radarmasten må være stabilisert så radaren står i horisontalt selv når båten krenger. <{POST_SNAPBACK}> Heisan , trur du skal søke i emner her jeg . Mener at det ikke er lenge sia det blei tatt opp uten at jeg har sjekka nå . Tine II Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
JFE Svart 2.Februar.2005 Del på Facebook Svart 2.Februar.2005 Jeg har en venn som har kjøpt radar til seilbåten. Det er en 45cm Raymarine antenne som skal stå akter ut. Hvor får man tak i radarmaste (feste)? Radarmasten må være stabilisert så radaren står i horisontalt selv når båten krenger. <{POST_SNAPBACK}> Hei. Kikk på denne, som du får kjøpt hos Nelson Marine i Vollen. http://www.finn.no/finn/bap/object;pdc=110...Ic867234&pos=17 Jarle Sitér dette innlegget Link to post
Stavanger_Seil_AS Svart 3.Februar.2005 Del på Facebook Svart 3.Februar.2005 (redigert) Jeg har en venn som har kjøpt radar til seilbåten. Det er en 45cm Raymarine antenne som skal stå akter ut. Hvor får man tak i radarmaste (feste)? Radarmasten må være stabilisert så radaren står i horisontalt selv når båten krenger. <{POST_SNAPBACK}> Han heter xxxxx xxxxxholme? Kontakt meg evt. på mail post@stavanger-seil.no om dere vil ha pris på et par forskjellige løsninger. Atle Redigert 3.Februar.2005 av Stavanger_Seil_AS (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Martin_ Svart 4.Februar.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Februar.2005 Han heter ikke holme, men jeg skal tipse han om deg. Det er vel en fordel at radaren stabiliserer seg selv ved at den henger i et oppheng eller tilsvarende? Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 4.Februar.2005 Del på Facebook Svart 4.Februar.2005 Det er vel en fordel at radaren stabiliserer seg selv ved at den henger i et oppheng eller tilsvarende? <{POST_SNAPBACK}> Nei,det er ikke nødvendig. Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 7.Februar.2005 Del på Facebook Svart 7.Februar.2005 Nei,det er ikke nødvendig. <{POST_SNAPBACK}> Jo det er nødvendig Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Krapyl Svart 7.Februar.2005 Del på Facebook Svart 7.Februar.2005 Jo det er nødvendig <{POST_SNAPBACK}> Er det? Jeg ville prøvd uten først. Den vertikale loben på disse er jo rundt 25°, er den ikke? Er det ikke da på tide å reve? Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Herman Svart 7.Februar.2005 Del på Facebook Svart 7.Februar.2005 Er det? Jeg ville prøvd uten først. Den vertikale loben på disse er jo rundt 25°, er den ikke? Er det ikke da på tide å reve? <{POST_SNAPBACK}> Jeg trodde det var 15° som gjaldt. Hvis de klarer 25° er jeg enig med deg. Min (tidligere?) mening baserer seg på en artikkel om temaet jeg leste i Yachting Monthly for noen år siden. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Slagskibet Svart 7.Februar.2005 Del på Facebook Svart 7.Februar.2005 Jo det er nødvendig <{POST_SNAPBACK}> Nei det er det ikke. Skjønner ikke hvorfor du vil ha feste så antennen bestandig er horisontal? I praksis vil du ikke ha problem med fast mastefeste. Sitér dette innlegget Link to post
GeirKS Svart 7.Februar.2005 Del på Facebook Svart 7.Februar.2005 F.eks. Raymarine 2kW 18" radome er oppgitt til 25 grader vertikal strålevinkel. Med dette menes mest sannsynlig +/- 12,5 grad. Men i praksis er jo sende og mottageregenskapene til antennen en gradvis affære, og hva som er valgt som referanse, vet jeg ikke. På f.eks. lysdioder er jo strålevinkelen definert som den vinkelen hvor lysstyrken ikke faller under 50% av maksimal lysstyrke. Selv har jeg ikke erfaring med bruk av radar på seilbåt, bare motorbåt, så hvordan dette arter seg i praksis, det vet jeg ikke. Geir Sitér dette innlegget Link to post
Krapyl Svart 7.Februar.2005 Del på Facebook Svart 7.Februar.2005 Baserte mitt, kanskje noe ukvalifiserte, svar på denne http://www.furuno.no/files/documents/m1623.pdf Må jo være førstevalg i seilbåt. Med vaktfunksjon mener jeg. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.