Jump to content

Tyveri/hærvær i Elsesro marina i Bergen

LasCarolinas

Recommended Posts

Vi har hatt tyveri i båten vår som ligger i Elsesro marina i Gamle Bergen. Dette skjedde i løpet av de siste par dagene. Vi fant den i dag nedregnet med kalesjen og kalesjestengene revet av, døren inn til kabinen brutt opp og diverse utstyr og verktøy stjålet. Noen som vet noe om hvem som gjør slikt- er det organiserte tyveri eller noen som bare trengte en ny kalesje? Det var en ny blå Nidelv 24- kalesje. Vi kjøpte båten nettopp så vår fem måneder gamle datter skulle bli båtvant fra begynnelsen av, så dette var utrolig trist...

En veldig trist erfaring. Følelsen ved å finne båten slik er ikke god. Det er endel av oss som ikke låser siden kjeltringens ikke strever særlig med å forsere kahyttdører. Generelt er jo kallesjebåter vanskelige å sikre godt. Ligger selv i en havn med vakt og videoovervåking og håper det beste.

Mvh

Arne

Båthavn: Onsøy Marina, Gressvik

Totalmedlem av RS

Lagune, Sigyn, nå Stella Polaris

Brukererfaring: Yamaha, Marna, Volvo og Yanmar

Det er kjedelig! Håper for deres del at jeg ikke tar dem på fersken! Da må de svømme!!

Har hatt to "innbrudd" selv, men siden jeg har en skjærgårdsjeep va alt bare åpnet og rot. Har ingen verdisaker ombord og rattet ligger i bilen.. De har prøvd seg på å få start en gang..

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Hei, LasCarolinas!

Triste nyheter du kommer med. Jeg håper denne tråden blir løftet opp gang på gang, slik at flest mulig får lese om det. Det vil øke sjansen for at kjeltringene blir tatt. Det er ikke godt å si om det er et bestillingsverk, men ingen stjeler vel en kalesje hvis de ikke har bruk for den. Den passer jo ikke så mange andre steder. Jeg vil tro at det er en som har sett seg ut den spesifikke kalesjen, for så å slå til siden. Hvis det stemmer er tyven fra nærmiljøet. Mitt tips er som følger: Ring en journalist i BT eller BA og spør om han kan lage en reportasje om saken. Det kan gjøre det vanskelig for tyven å plutselig dukke opp med ny kalesje på båten sin. Jeg gjorde dette da jeg ble frastjålet deler på en lastebil for noen år siden. Delene kom tilbake en dag i nattens mulm og mørke, og jounalisten kunne da skrive en gladreportasje. Eller kanskje en med en kalesje forbarmer seg over deg. Lykke til!!!

Takk for all sympati, det gjør godt...det har absolutt vært trist og frustrerende, og det er nok noen som holder på å pusse opp båten sin ja, for da vi var tilbake i går og så over det en gang til så viste det seg at de også hadde tatt bordet/bunnplaten ned i kahytten. Og den er jo bare for spesielt interesserte for å si det mildt...I tillegg holdt vi på å gjøre noen reparasjoner på motoren så den lå delvis demontert- og div. skruer og muttere lå oppi verktøykassen som de også tok med seg...i tillegg til at sylinderne var fulle av bergensregn...og det er en gammmel BMC motor som vi ikke vet om vi finner deler til en gang...så dette var mye uflaks på en gang!!! :(

Det var forøvrig et godt tips Wiking26ac, skal skrive mail til BA med en gang...det hadde vært utrolig tilfredstillende om de blir tatt...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...