Jump to content

Oppussings prosjekt av 17 fots plast båt

Twistomania

Recommended Posts

med den markerte kjølen så trives skroget best i "halvplaner" fart - når farta blir for stor så kan man få seg overraskelser , dvs båten kan vri/kaste på seg

Redigert av ivar (see edit history)

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

joda, ingen som sier at man trenger å kjøre for fullt =)

Onkelen min hadde en sånn med vindskjerm/dekk , først med 15hk som ble for smått, siden med 20hk. Han prøvde også med 30hk. Ikke alle skrog som klarer å nyttiggjøre seg den ekstra motorkrafta.

Rana 17 Fisk skroget er bedre i så måte, mindre markert kjøl og rettere linjer så det fungerer som en helplaner. Der er 50hk helt greit

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Får nu se iløpet av vinteren ka det blir til og ka man får råd til, e bare student :giggle: Stilig at det var Rana eg kjøpte da, fikk vite etter at eg hadde kjøpt den ifra flere at det kom eg ikke til å angre noe på så gode sjø båter som de er. :thumbsup: Skal nu ta å "Male" resten av skroget idag så laste opp et nytt bilde.

• 2 uker senere...

Fin tråd!

Vær obs på om du bruker rulle for å få på malingen. Det gjelder i hvert fall Biltema sin tokomponent. Bruk skikkelig rulle! Jeg brukte ruller fra Biltema og Clas Ohlson, og det var LITE smart! Jolla mi fikk pels...

Skumrulle skal man heller ikke bruke i følge en på Maxbo da jeg grublet fælt før jeg skulle prøve for tredje gang... Han lempet en hårete greie hvor det stod at det var for tokomponentmaling. Kjøpte den, og vips, glatt og fint resultat.

Best resultat får en vel med å sprøyte, men. Man skal ha litt peiling da!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...