arkmarin Startet 15.Juli.2012 Del på Facebook Startet 15.Juli.2012 Vi lå i København med vårt norske flagg oppe 24 timer i døgnet, da vi en morgen fant flagget på dekk. Det var kuttet løs fra stangen med kniv. Det er tydeligvis noen som irriterte seg over at vi lå med flagget oppe hele døgnet. Jeg tror ikke det var dansker, som ble irritert av dette, men norske båtfolk. Kanskje noen frea KNS, da de har strenge regler for hvordan KNS-flagget skal behandles. Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
rover Svart 15.Juli.2012 Del på Facebook Svart 15.Juli.2012 (redigert) Ikke bra å bli utsatt for hærverk. Men hvorfor ikke følge flaggreglene? Redigert 15.Juli.2012 av rover (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
"Mathilde" Svart 15.Juli.2012 Del på Facebook Svart 15.Juli.2012 Personlig mener også jeg at flaggreglene skal følges, men jeg blander med selvsagt ikke opp i hva andre syntes om dette. Og uansett gir det ingen grunn til å ta seg til rette på denne måten!!! Sitér dette innlegget Link to post
VO`n Svart 15.Juli.2012 Del på Facebook Svart 15.Juli.2012 Uansett flaggregel så gjør man hva man vil på sin egen båt. Så når noen tar seg slik til rette er det definitivt noe galt oppe i topplokket til vedkommende som har gjort det. Godt de ikke ødela noe annet når de først var oppe på båten din Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 15.Juli.2012 Del på Facebook Svart 15.Juli.2012 Mystisk. Lå I ved Christianshavns Kanal? Jeg spørger fordi der desværre er en del "problematiske" personer der holder til i nærheden af den havn. Jeg har desværre nok mest tro på at det er lokale, der står bag dette hærværk. Sitér dette innlegget Link to post
MT. Svart 15.Juli.2012 Del på Facebook Svart 15.Juli.2012 Flaggreglene bør følges. Ser alt for ofte at så ikke er tilfelle. Men derfra til å kutte ned flagget egenhendig, det er en annen sak. Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post
Leon KAD502 Svart 15.Juli.2012 Del på Facebook Svart 15.Juli.2012 Vet ikke hva som er verst jeg. Kutte ned flagget og la det ligge på dekk, eller la det henge oppe 24 timer i døgnet. Om det er Nordmenn som har gjort det så er det like ille om ikke verre. Sitér dette innlegget Mvh. Leon 1981 mod. Skarpnes 30 - Havna i Røykenvik/Brandbu Link to post
Tom Rør Svart 15.Juli.2012 Del på Facebook Svart 15.Juli.2012 Denne flaggregelsaken har vært debattert opp og ned her, men det spiller ingen rolle hva en evt. Regel sier. Man går ikke ombord i en annens båt, for deretter å kappe ned flagget. Tror neppe det er Knsfolk heller, da det er mer respektløst å slenge flagget på dekk, enn å la det henge på flaggstanga. Kan nok hende som Major Andy sier at noen tvilsomme elementer av lokal art har gjort denne ugjerningen. Kan hende det er en halv/ helfull faan som ikke liker nordmenn f.eks. Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 15.Juli.2012 Del på Facebook Svart 15.Juli.2012 ..da vi en morgen fant flagget på dekk. ..da det er mer respektløst å slenge flagget på dekk, enn å la det henge på flaggstanga. ..eller noen som ikke kjenner til hvordan en skal behandle et flagg. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Bitteliten Svart 15.Juli.2012 Del på Facebook Svart 15.Juli.2012 I Sverige er det tillatt å flagge døgnet rundt for privatpersoner. Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 15.Juli.2012 Del på Facebook Svart 15.Juli.2012 Personlig hadde jeg da limt det nedkutta flagget fast i brygga så alle fritt kunne / måtte tråkke på det. Så kanskje flaggmafiaen fikk litt å tenke på. Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Medås`n Svart 15.Juli.2012 Del på Facebook Svart 15.Juli.2012 (redigert) Er folk godt på snurren når dem skriver innlegg på tråder her eller ??? Redigert 15.Juli.2012 av Medås`n (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 15.Juli.2012 Del på Facebook Svart 15.Juli.2012 Er folk godt på snurren når dem skriver innlegg på tråder her eller ??? Det skal ikke utelukkes Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 15.Juli.2012 Del på Facebook Svart 15.Juli.2012 Så det er med andre ord ikke min maskin det er noe feil med? Har lurt litt på det siste dagene, men kanskje er det alle de nye "Jeg kan ikke leve foruten"- duppedittene som spiller noen og enhver et aldri så lite "puss"? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
lnjk Svart 15.Juli.2012 Del på Facebook Svart 15.Juli.2012 Major Andy har tatt opp problemet i Om Båtplassen-Informasjon. Sitér dette innlegget Link to post
powerpuff Svart 15.Juli.2012 Del på Facebook Svart 15.Juli.2012 Det er nok noe på baatplassen sin hjemmeside som er problemet, om man går inn i "editer" så blir alle særnorske bokstaver til å og lignende Sitér dette innlegget Link to post
egilwh Svart 15.Juli.2012 Del på Facebook Svart 15.Juli.2012 Sitter her med min duppeditt, og det ser ut som jeg får de særnorske tegnene på plass :-) Forøvrig burde hendelsen egentlig anmeldes som hærverk, men det er jo viktigere ting å belaste politiet med i Danmark også. Sitér dette innlegget -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post
free Svart 15.Juli.2012 Del på Facebook Svart 15.Juli.2012 Kjenner ikke flaggreglene i Danmark, flaggregler for fritidsbåter i Norge finnes ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 15.Juli.2012 Del på Facebook Svart 15.Juli.2012 Spørsmålet her er vel egentlig om man skal følge Norske eller Danske flaggregler når man er i Køben, har danskene flagget oppe hele døgnet ? Her vi er så tar vi aldri ned noe flagg, har ikke hatt det nede siden april og vi er et stykke fra Norge, har tilgode å se noen fire flagget til natten Sitér dette innlegget Link to post
JGH Svart 15.Juli.2012 Del på Facebook Svart 15.Juli.2012 Var av den (villedende) oppfatning at i utlendighet så flagger man døgnet rundt for å vise nasjonalitet! Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
Mulligan Svart 15.Juli.2012 Del på Facebook Svart 15.Juli.2012 Det er helt riktig. Courtesyflagg går opp og ned etter lokale regler. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 15.Juli.2012 Del på Facebook Svart 15.Juli.2012 Derfor vimpel på høflighetsflagget Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 15.Juli.2012 Del på Facebook Svart 15.Juli.2012 Dine innlegg er morsommere om dagen Bitteliten enn jeg tror du har ment de å være? Er nok de tre siste bokstavene i det norske alfabetet som volder deg, din dippedutt og dermed oss lesere noe besvaer? Eller besvær som vi ellers skriver. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Fanafjord Svart 15.Juli.2012 Del på Facebook Svart 15.Juli.2012 Da var det flaggreglene igjen... Kvaliteten til Bavaria, strøm om bord, vikeplikt for seilbåter og flaggreglene er tema vi kommer aldri helt til bunns. Som vi fikk opplyst i mange tidligere diskusjoner finnes det ingen lovpålagte flaggregler for norske fritidsbåter. Bare skikk og bruk. Og skikk og bruk er noe som forandrer seg langsomt og over tid. Det er liksom det som er akseptert og "føles" riktig. Det vil også være forskjellig fra person til person og fra region til region hva som oppleves som "riktig". Nansen og Amundsen brukte "De" og "Dem" når de snakket til hverandre selv om de låg i samme telt. Mens treffer man statministeren idag er det "Du" og "Jens". Begge deler er riktig og respektfull i sin tid. Samtidig er det spørsmålet hva nøyaktig er "riktig" og "respektfull" akkurat her og nå en interessant diskusjon og antagelig kilden at vi diskuterer flaggregler hver tredje måned eller så her på baatplassen. Selv mener jeg å observere en trend i at man har flagget oppe når man er ombord. (Har begynnt å praktisere det selv). Lå i Bakkasund (Austevoll) med kansje 30 andre båter og sikkert halvparten hadde flagget oppe sent på natten. Så her er det nok en endring av hva som er god skikk og bruk i gang. Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Bitteliten Svart 15.Juli.2012 Del på Facebook Svart 15.Juli.2012 (redigert) Godt jeg kam more deg Mouche. Har rapportert til teknisk. Er noe med Safari og norsk tegnsett. Nå skriver jeg i Tapatalk og håper det blir bedre Redigert 15.Juli.2012 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.