Worry II Svart 15.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2012 Skal ikke flagget være opplyst om man fører det i mørket etter kl 21? Sitér dette innlegget Link to post
"Mathilde" Svart 15.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2012 Har hørt at man skal føre flagg til enhver tid når man er i ett annet land?Siden jeg skal på første tur til sverige om en uke ca så kan det jo være greit og vite? Det finner du svar på litt lenger oppe i tråden... Sitér dette innlegget Link to post
quantumduck Svart 15.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2012 Kan man ikke bare ta det ned sånn ca 2100 eller litt før og heise det når man våkner og føler for det en gang etter 0800? Nei, det blir alt for enkelt. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 15.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2012 Huffda, beklager! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
arkmarin Svart 15.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2012 Ikke bra å bli utsatt for hærverk. Men hvorfor ikke følge flaggreglene? Hvilke regler, KNS sine regler for behandling av KNS-flagget? Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
arkmarin Svart 15.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2012 Her i Kristianopel har alle svensker flagget oppe, alle tyskere og nederlendere har også flagget oppe,samt Ark Mari nå i natt. Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
Mariell Svart 16.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2012 (redigert) De fleste Danske båtene jeg lå sammen med i Danske havner firte flagget kl 21.00. Derfor gjorde jeg det også. Hadde de latt flagget henge 24/7 hadd mitt flagg hengt også. Redigert 16.Juli.2012 av Mariell (see edit history) Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
MajorAndy Svart 16.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2012 Man mærker på typen af diskussioner at vejret ikke er det bedste for tiden... Sitér dette innlegget Link to post
rover Svart 16.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2012 (redigert) Arkmarin...... viss KNS har sine egne regler, kan vel du ha dine egne....Vi er vel alle "herre i eget hus". La flagget henge du så kan vi andre gå å småflire av deg som har " glemt" flagget;-) Redigert 16.Juli.2012 av rover (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
MT. Svart 16.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2012 Hvorfor ikke bare nøye seg med norsk vimpel, for den skal ikke fires? Det enkle er ofte det beste. Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post
arkmarin Svart 16.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2012 Hvorfor ikke bare nøye seg med norsk vimpel, for den skal ikke fires? Det enkle er ofte det beste. Vimpel på båt? Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
Erik Svart 16.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2012 Det er kanskje ikke så dumt med vimpel nei Vil man da slippe unna både utenlandske myndigheter og karrikaturtegn erhh,.. flagg mafiaen ? Eller MÅ det være flagg når man er i utlandet ? Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Fanafjord Svart 16.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2012 Et spørsmål til dere som synes fllaggregler er noe tull og at normer, kotyme, tradisjon og slikt er noe tull, men har flagg. Hvorfor har dere flagg/flaggstang egentlig? For jeg synes flagget er pent å se på. For meg er flagget på båten litt som marsipanrosen på kaken. Gir liksom det lille ekstra. Jeg synes foresten ikke at normer, kotyme og tradisjon er tull. Men det er eller ikke noe lov og hvis jeg synes flagget er pent å ha på en fin sommerkveld så gjør jeg det. Uten at jeg legger noe mer i det. Det har ærlig talt ikke så mye med nasjonalfølelse å gjøre. Om en firer flaggen kl 2100 eller la den henge en fin sommernatt - Jeg kan rett og slett ikke se hva det ha med "respekt" for landet å gjøre. Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Mouche Svart 16.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2012 Hvorfor ikke bare nøye seg med norsk vimpel, for den skal ikke fires? Det enkle er ofte det beste. Og det aller enkleste er vel å hive skiten over bord, eller hvis stangen er av tre å legge den på bålet? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
MT. Svart 16.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2012 Mange her som har et noe anstrengt forhold til vårt nasjonalsymbol, tydeligvis. Har jo forsåvidt skjønt det ei stund. Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post
Erik Svart 16.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2012 Det er vel ikke flagget i seg selv man har ett anstrengt forhold til, men heller fanatikerne som med selvtekt og hersketeknikker søker å tvinge uskrevne regler ned over hodene på oss som bare er på sjøen for å kose oss.. Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Salt Svart 16.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2012 Lov om Forbud paa Vimpel-føring bare for å bidra til agurktidemnene Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
avmønstret5 Svart 16.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2012 Det er vel en helt riktig oppfatning. Saken er nok at jo "mindre og nyere" landet er, jo mer flagg-galskap klarer en å presentere. Eksempelvis KNS sine tullete flaggfakter og lille Danmark hvor en fører flagg så store at de subber ned i sjøen. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 16.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2012 Ser flere danske båter med så store flaff at de subber i sjøen her jeg ligger, og har ikke helt forstått at det kan være praktisk.. Alltid vått flagg Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 16.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2012 Lov om Forbud paa Vimpel-føring bare for å bidra til agurktidemnene Er det en tulleside eller er det faktisk gjeldende norsk lov? Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.