Jump to content

vann i ekspansjonstank stiger i md 21

Kaptenen

Recommended Posts

Er usikker på hva slags motor du har,

du har varmeveksler som er sjøvannskjølt, eg veit ikke hva slags kjøler du har,rørkjøler/platekjøler ?,

rørkjølere som har endelokk har o-ringer og det kan forekome at sjøvann kommer inn der i overgangen endelokk, kjølerør i kjøler kan vere sprekke i, men for at du skal få sjøvann inn på vannside må du ha større trykk på sjøvannskjøling enn på ferskvannskjøling, så du har størst mulighet og få sjøvann inn på ferskvannside når motor er kald og du får trykkoppbygging på ferskvannside ettersom motor blir varmere når motor går og lekkasje inn på vannside reduseres,

Men er du usikker og ikke er motorkyndig så skal eg gi deg et godt tips,

ikke start og skrue sund motor, det kan koste deg mer en du tror, de fleste motorer som eg har feilsøkt på har eg sett litt lufttrykk på expansjonstank, ca 0,4 til 0,6 bar og så har eg feilsøkt etter lekkasje, skruer du sund motor ødelegger du den muligheten og den letteste måten og lekkasjesøke på, du lar vannside forbli inntakt og så kan du løse fra sjøvannslanger,

Husk og stenge bunnventil før du demonterer sjøvannslanger til motor,

Håper dette kan vere til hjelp.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...