Jump to content

Hva slags snekke bør jeg velge?

henle

Recommended Posts

driver å fantaserer om å kjøpe meg en snekke til neste sesong, men har liten erfaring med snekker. kikker litt på scand 25 og joda 7500 til rundt 100.000-140.000. Syntes de ser finest ut, og mest tidløse. Det eneste negative med scand er at wc er i aktercabin noe som stjeler mye plass. Eller så må man ha "AV" versjon, men det er ikke mange av den på finn.no. Vil ha sittegruppe bak. Hørte man burde ha volvo penta eller yanmar motor, men når jeg leser her inne virker det som man bør styre unna gamle yanmar motorer... hva slags motorer er kjent som gamle slitere? Er f.eks bmw, perkins, peugeot, mercedes bra motorer? Har lite erfaring med marine motorer.

bør jeg ha f.eks over 50 hk? ser på annonsene at 33 hk gjør like mange knop som en 60 hk i samme type båt.. Den går kanskje ikke like tungt med flere hk?

Du kan også kjøpe en bra snekke til 20 000-30 000, så kan du kjøpe helt ny motor, 20 hk elns. Unødvendig med 60 hester da båten ikke går fortere, men graver seg lengre ned i sjøen, fortrengningsskråg har ofte en maktfart på 6-10 knop, alt etter skrågform, kjøper du en liten ny motor er den også MYE billigere i drift enn en stor motor.. Vil du lure frem en ekstra knop eller to så trimmer du ikke motoren,, monter på flaps så går den bedre og fortere i vannet, du blir kanskje også så heldig at det ikke blir problem å gå i fra rattet et minutt uten store kursforandringer :)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...