Jarege Startet 15.Juli.2012 Del på Facebook Startet 15.Juli.2012 Har er en VP D6 som bare kødder seg. Problemene startet med at den stoppet når den ble satt i gir så begynte den og låse seg i gir og fikk ikke satt den i fri og heller ikke stoppet den på nøkkelen så nå får jeg den i gir men får ikke turtall i gir fremover men i revers får jeg turtall. Noen som kan hjelpe med dette?? 1 uken i ferien er gått og dette er en forferdelig kjedelig start på ferien. Sitér dette innlegget Link to post
kilowatt Svart 15.Juli.2012 Del på Facebook Svart 15.Juli.2012 Her må det nok diagnoseverktøy fra service mann til. Sitér dette innlegget Link to post
Jarege Svart 15.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juli.2012 Det er ikke lett midt i juli. Men har muligens fått en til og se på det i løpet av en uke, men vet hva dette kan skyldes?? Sitér dette innlegget Link to post
Joda3300 Svart 15.Juli.2012 Del på Facebook Svart 15.Juli.2012 Høres veldig ut som ein defekt acturator. Du kan prøve å koble av girwiren på acturatoren inne i båten og gire manuelt, det kan også vera treg girwire. Mvh Tom Erik Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 15.Juli.2012 Del på Facebook Svart 15.Juli.2012 Har du tidligere oplevet mislyde eller hyleri ved gearskifte? Sitér dette innlegget Link to post
Ally Svart 15.Juli.2012 Del på Facebook Svart 15.Juli.2012 (redigert) Har du båt med drev? I så fall høres ut som problemer med girvaier. Hvis du har girvaier som er brun (eller rød) har du en gammel type girvaier som det har vært en del problemer med. Hvis ikke giractuatoren får satt giret i fri stopper motoren, over lengre tid kan actuatoren ta skade (får håpe det ikke har skjedd). Du må isåfall bytte girvaier, dog må båten på land. Litt mer info her https://baatplassen.no/i/topic/91924-vp-d-motor-praktiske-raad-til-anbefaltenoedvendige-oppgraderinger/ Redigert 15.Juli.2012 av Ally (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jarege Svart 15.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juli.2012 Er samme problemet selv om jeg kobler av gear wieren på actuatoren Sitér dette innlegget Link to post
Ally Svart 15.Juli.2012 Del på Facebook Svart 15.Juli.2012 OK, men hvilken type girvaier har du? Rød, brun eller svart? Sitér dette innlegget Link to post
Jarege Svart 16.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juli.2012 den er brun Sitér dette innlegget Link to post
Ally Svart 16.Juli.2012 Del på Facebook Svart 16.Juli.2012 OK, da har du en girvaier det anbefales og byttes. Kan du høre en knirke/hylelyd når du prøver å gire uten motoren i gang (bare tenning påslått)? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 16.Juli.2012 Del på Facebook Svart 16.Juli.2012 (redigert) . Redigert 16.Juli.2012 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 16.Juli.2012 Del på Facebook Svart 16.Juli.2012 Høres ut som wire/aktuator problem. Evc systemet får feil signal om gearets posisjon. Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 16.Juli.2012 Del på Facebook Svart 16.Juli.2012 Du kan prøve og justere på gir wire tilkoblingen på akturatoren. Hadde samme probleme på en eldre båt/motor og da måtte akturatoren byttes. Sitér dette innlegget Link to post
Jarege Svart 29.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juli.2012 problemet er funnet. det var defekt acturator. takk for all hjelpen. Sitér dette innlegget Link to post
Lingefan Svart 29.Juli.2012 Del på Facebook Svart 29.Juli.2012 (redigert) Jeg hadde samme feilen ved en anledning i sommer med min 2005 mod D6350 DPH og EVC. Nullet ut strømmen og siden det har det fungert uten problemer. Jeg fikk ikke turtall annet enn tomgang fremover, men bakover fikk jeg turtall. Den summelyden man får etter å slå på tenningen var ujevn og hørtes ut som dårlig kontakt. Den summet også veldig lenge, som om den ikke fant "fri". Verkstedet mitt sa at den leter etter "fri" før den tillater at motoren starter. Etter hovedbryteren ble slått av og på ble problemet løst og båten har gått 40 timer siden det uten problemer. Kanskje acturatoren min også går snart. Hva betalte du for dette? Redigert 29.Juli.2012 av Lingefan (see edit history) Sitér dette innlegget Lingefan Link to post
Victora III Svart 29.Juli.2012 Del på Facebook Svart 29.Juli.2012 De koster 7000,- Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.