Jump to content

VP d6 310, får ikke turtall fremover, kun akterover


Jarege

Recommended Posts

Har er en VP D6 som bare kødder seg.

Problemene startet med at den stoppet når den ble satt i gir så begynte den og låse seg i gir og fikk ikke satt den i fri og heller ikke stoppet den på nøkkelen så

nå får jeg den i gir men får ikke turtall i gir fremover men i revers får jeg turtall.

Noen som kan hjelpe med dette?? 1 uken i ferien er gått og dette er en forferdelig kjedelig start på ferien.

 

 

Link to post
Share on other sites

Har du båt med drev? I så fall høres ut som problemer med girvaier. Hvis du har girvaier som er brun (eller rød) har du en gammel type girvaier som det har vært en del problemer med. Hvis ikke giractuatoren får satt giret i fri stopper motoren, over lengre tid kan actuatoren ta skade (får håpe det ikke har skjedd). Du må isåfall bytte girvaier, dog må båten på land.

 

Litt mer info her https://baatplassen.no/i/topic/91924-vp-d-motor-praktiske-raad-til-anbefaltenoedvendige-oppgraderinger/

Redigert av Ally (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Jeg hadde samme feilen ved en anledning i sommer med min 2005 mod D6350 DPH og EVC. Nullet ut strømmen og siden det har det fungert uten problemer.

Jeg fikk ikke turtall annet enn tomgang fremover, men bakover fikk jeg turtall. Den summelyden man får etter å slå på tenningen var ujevn og hørtes ut som dårlig kontakt. Den summet også veldig lenge, som om den ikke fant "fri". Verkstedet mitt sa at den leter etter "fri" før den tillater at motoren starter. Etter hovedbryteren ble slått av og på ble problemet løst og båten har gått 40 timer siden det uten problemer.

 

Kanskje acturatoren min også går snart. Hva betalte du for dette?

Redigert av Lingefan (see edit history)

Lingefan

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...