Jump to content

Shipman 28 - første båt?


superman

Recommended Posts

Hei, båtfolk. Jeg har snoket her inne en stund allerede, men nå tenkte jeg det var på tide å poste mitt første innlegg.

 

Jeg har vokst opp med sjøen og elsker havet - men har aldri hatt råd til båt. Nylig dukket det opp en 'perle' på Finn i en prisklasse som passer meg - en Shipman 28 ('72-mod), seilbåt - med båtplass. Båten har nok ikke fått den beste pleien de siste årene, spesielt det kosmetiske har fått lidd under slitasje, men den rent tekniske standen på båten er god. Det kosmetiske er jeg nevenyttig nok til å kunne stelle med selv, mens det tekniske nok må få komme litt etterhvert.

 

Her er forøvrig annonsen: http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=35913353

 

Hva bør jeg se etter? Er dette en OK førstegangsbåt?

 

Jeg har ingen seilerfaring, kun vært på seilkurs en gang for 10 år siden. Jeg satser på å få prøveseilt denne på onsdag sammen med en kamerat som har seilbåt - han vil nok kunne hjelpe meg å ta en beslutning, men det er alltid OK å få input fra flere.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...