superman Startet 15.Juli.2012 Del på Facebook Startet 15.Juli.2012 Hei, båtfolk. Jeg har snoket her inne en stund allerede, men nå tenkte jeg det var på tide å poste mitt første innlegg. Jeg har vokst opp med sjøen og elsker havet - men har aldri hatt råd til båt. Nylig dukket det opp en 'perle' på Finn i en prisklasse som passer meg - en Shipman 28 ('72-mod), seilbåt - med båtplass. Båten har nok ikke fått den beste pleien de siste årene, spesielt det kosmetiske har fått lidd under slitasje, men den rent tekniske standen på båten er god. Det kosmetiske er jeg nevenyttig nok til å kunne stelle med selv, mens det tekniske nok må få komme litt etterhvert. Her er forøvrig annonsen: http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=35913353 Hva bør jeg se etter? Er dette en OK førstegangsbåt? Jeg har ingen seilerfaring, kun vært på seilkurs en gang for 10 år siden. Jeg satser på å få prøveseilt denne på onsdag sammen med en kamerat som har seilbåt - han vil nok kunne hjelpe meg å ta en beslutning, men det er alltid OK å få input fra flere. Sitér dette innlegget Link to post
ravddo Svart 16.Juli.2012 Del på Facebook Svart 16.Juli.2012 Min far har eid en Shipman 28 så den har jeg noen nautiske mil i. Det er en trygg havseiler. Min fars båt hadde orginal masthead rigg. Ser denne har montert brøkdelsrigg så da antar jeg at den har litt mere seilareal. Vi hadde mye gøy med denne båten i Skagerak. Den har en egen klasseklubb se her. Sitér dette innlegget www.teamzephyr.blogspot.com Link to post
JGH Svart 16.Juli.2012 Del på Facebook Svart 16.Juli.2012 (redigert) Me skal nok få ein seiler ut av deg og superman! Dessuten trenger me alltid folk i regattaene i Bergensområdet, da lærer du fort. Redigert 16.Juli.2012 av JGH (see edit history) Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.