Jump to content

Tett bensintank - Hvordan?


Kirla

Recommended Posts

Har innstallert fast bensintank i båten. Alt kjøpt hos Maritim.

Men da jeg i dag fyllte opp til over randen for å teste om den faktisk var tett, så lakk det ut.

Irriterende.

Jeg mistenker at det er rundt giveren til tankmåleren det lekker.

 

Hva bør jeg gjøre?

 

Da jeg skulle montere giveren var de medfølgende skruehodene for brede. Så jeg måtte slipe dem slik at de ikke tok borti flensen-som igjen trykte inn gjengene i flensen der giveren skulle skrues fast.

Er jo selvsagt irriterende at Wema ikke klarer å legge ved skruer som passer med flensen, men slipingen gikk greit og jeg tror ikke det har noe å si i denne saken.

Men har jeg skrudd til for svakt?

Bør jeg ha tettemiddel eller bør det holde med den medfølgende gummipakningen?

Tanken må være tett!

 

Ser at mange tettemiddel ikke fungerer så godt sammen med bensin, men hvilke fungerer?

 

En annen ting jeg la merke til var at det lå to O-ringer rundt giveren som skal tette. Men den ytterste av dem ble ikke presset mot noe og lå derfor løst. Er dette vanlig, eller har jeg feil giver i forhold til flens.

Finnes det flere typer?

Håper dere har noen tips å komme med :)

 

 

b00b1e9d-5570-c399.jpg

 

 

b00b1e9d-558a-7b3a.jpg

 

Mvh

Link to post
Share on other sites

Jeg har lagt på Tec7 på korkpakningen mellom tank og giverflensen. Der er det tett, men har litt utfordringer med påfyllingsstussen, den må jeg fra tid til annen etterstramme, kan virke som gjengene slipper litt.

Vurderer ett egnet tettemiddel på denne, men usikker på hva.

 

TA

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...